Dag 2 Olijvenpluk - Reisverslag uit Miravet, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Dag 2 Olijvenpluk - Reisverslag uit Miravet, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Dag 2 Olijvenpluk

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

30 Oktober 2023 | Spanje, Miravet

Op tijd ons mandje uit. Ontbijten. Daf had pannenkoekjes gebakken. Lekker. Dit keer begonnen we de dag met ontspanningsoefeningen in de community kitchen onder leiding van Coralie. Leuk en heerlijk om zo de dag te starten.

Vandaag was het plateau naast de finca aan de beurt. De netten werden weer uitgespreid en hupsakee, ritsen maar met de harkjes. Carlo, André, Daf en Fizz gingen om de beurt met de elektrische hark op een grote steel aan de slag. Hiermee konden de olijven op de bovenste takken geplukt worden. Het plukken is eigenlijk meer risten met een harkje. Je staat op de grond en harkt op ooghoogte en waar je daarboven bij kan. Een ander staat op een trap. Prima samenwerking zo.

Gisteren had Petra (van de wijn) al wat kistjes olijven meegenomen. Vandaag vulden wij behoorlijk wat kratjes. Paolo loopt er regelmatig doorheen en soms wil hij op zijn manier helpen. Gezellig zo’n kleintje erbij.

De lunch was simpel dit keer. Boterhammetje met beleg of nog wat restjes van gisteren of eergisteren. Na de lunch gingen we allemaal even relaxen. Het was erg warm (zon en 25 graden) en dat eist zijn tol. Ik koos de hangmat in de schaduw van een boom om te ontspannen. Heerlijk.

Daarna gingen we allemaal weer aan de slag. Het is hard werken. Pijn in je rug en nek van boven je macht werken. Toch doorgaan, het is zo verslavend. Tegen een uur of 5 stopte ik ermee. Ik ging lekker douchen in de buitendouche. Helaas was de douche koud omdat Coralie in huis ook douchte en de druk dt niet aan kan.

Toen iedereen klaar was met oliiven plukken gingen we op het terras voor de finca borrelen. Chippies en lekkere Franse kaasjes. Gezellig en lekker. Ik zat o mijn iPad mijn dagboek bij te werken en Paolo vond dit wel leuk. Dus hij nam de iPad over en zat te typen. Bijna 2 en als zo’n wijsneus.

Het ging schemeren en de maan kwam op. Volle maan. Paolo riep moon moon. Samen hebben we naar de volle maan gekeken die zo mooi boven de bergen scheen.

We hadden geen zin om te koken en door alle hapjes ook niet meer zo’n trek dus roosterden we een paar bammetjes. Het merendeel ging hierna naar bed. El, And, Mick en ik bleven nog op. Glaasje wijn en voor And een biertje erbij en nog nakletsen.

Half 11 gingen we naar bed.