Laatste uurtjes Malaga en weer naar huis - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Laatste uurtjes Malaga en weer naar huis - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Laatste uurtjes Malaga en weer naar huis

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

10 November 2023 | Nederland, Haarlem

Onze laatste dag, snik snik. We staan op ons gemak op. Douchen en ontbijten. Laatste dingetjes uit de koelkast. De koffer wordt weer tot de nok gevuld. Dag mooi appartement, dit was een topplek, in de leuke wijk Soho en 5 minuten lopen van het oude centrum.

We zetten onze koffer in de auto in de parkeergarage. Zijn we die ff kwijt. We lopen het centrum in, zo tegen de markthal aan. We slenteren hier rond. Dol zijn we hierop. Zoveel vers eten, vis, vlees, groente, fruit, kaasjes etc. We zien vissen die we bij ons nooit zien. Ook heerlijk om te fotograferen.

Als we eruit lopen zoeken we in de winkelstraten een terrasje. We vinden er een half in de zon en half in de schaduw. Espresso en té verde. Heerlijk weer mensen kijken. We rekenen af totaal € 2,90 in toeristisch gebied. Voor dat geld krijg je in Nederland niet eens een kopje thee. Naast het terras is een winkel met de naam Carla. Ik ga ervoor staan en Mick maakt een foto. Ik hamer altijd dat voeten ook op de foto moeten en niet afgehakt. Daar ligt haar focus op. Blijkt later dat ik er helemaal op sta en de naam Carla niet. We kunnen er smakelijk om lachen.

We slenteren nog wat rond en gaan bijtijds naar de parkeergarage om ons cabriootje op te pikken. In een klein half uurtje rijden we smoothly naar de autoverhuur. Alles is prima en borg benzine wordt direct teruggestort. Met een minibusje worden we naar de vertrekhal gereden.

Mick doet haar wandelschoenen aan en we pakken de laatste dingen in onze rugtas. Op naar de incheck. We zijn bijtijds en er staat al een behoorlijke rij. Iedereen die meewil denkt waarschijnlijk, vroeg inchecken anders kunnen we niet mee. We checken onze koffer in. 24 kilo en we hebben 25 kilo betaald. Keurig. Er gaat wel een label heavy om het handvat. Haha.

Naar huis gaan is meestal wel leuk maar nu vinden we dat niet fijn. We hebben het hier zo naar ons zin, we willen eigenlijk blijven. Onze vlucht is overboekt en op het vliegveld kunnen we aangeven om later naar huis te vliegen. We krijgen dan een voucher van Vueling van € 250. Moeten de vlucht daadwerkelijk overboekt zijn. Nou dat doen we niet. Uit ervaring als chef customer service weet ik dat ze dat geld contant moeten geven en dat gezien de afstand we recht hebben op € 400. Boeven! Aan dit soort praktijken doen we niet mee.

We lopen naar de security. Geven een blikje cola dat anders weggegooid moet worden aan een schoonmaker. Big smile in return. Flesje water drinken we wachtend in de rij op. Dit gaat allemaal smootly.

We vinden een leuke bar met zitjes. Daar gaan we lunchen. Glas wijn voor mij, Mick’s niks, haar buik zit nog vol met water. Broodje kip en broodje iberico ham en manchego. Mick gaat hierna winkelen en scoort 2 flesjes water. Ik werk mijn dagboek bij.

Instappen verloopt voorspoedig. Kist zit afgeladen vol. We vertrekken keurig op tijd en landden een kwartiertje voor schematijd. Vlucht verliep prima. Beetje lezen, beetje dommelen. Ik maak nog mooie foto’s van de ondergaande zon. Uitstappen gaat wat traag en we moeten even wachten op de koffer. Bij AH to Go scoren we broodjes en ontbijtje voor morgen. De bus naar Haarlem staat al klaar, instappen en wegrijden. Stukje lopen naar huis, toch zwaar met de koffer van 24 kilo.

Thuis zetten we een kopje thee en koffie en genieten na van een heerlijke vakantie. Volgende reis is alweer geboekt. We kunnen het niet laten. Het kan weer dus poging 2, 23 februari vertrekken we voor een 23-daagse reis naar Costa Rica[e-1f4aa][e-1f4aa][e-1f4aa] Tot dan!