Sevilla - Reisverslag uit Vejer de la Frontera, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Vejer de la Frontera, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

07 November 2023 | Spanje, Vejer de la Frontera

Enigszins bijtijds stonden we op. Vandaag gingen we samen op pad. Sevilla was het doel. 1 uur en 40 minuten rijden. Ja dan moeten we wel de routeplanner volgen. Op een of andere manier reden we eerst verkeerd en daarna misten we een afslag waardoor we op de provinciale weg in plaats van de snelweg reden. Al met al door dit getrut van ons waren we pas om 12 uur in Sevilla.

Op aanraden van Jo parkeerden we in de parkeergarage van het Melia hotel, vlakbij het centrum. Zo gevonden. Als we richting de lift lopen komt er een allervriendelijkste dame naar ons toe. Ze vertelt ons dat we op -3 zitten, met de lift naar 0 moeten, de lobby door moeten lopen, daar eventueel naar de wc kunnen en bij de uitgang naar rechts moeten. Zo aardig hebben we het nog nooit meegemaakt. En bij de receptie kregen we ook nog een plattegrondje van de stad.

We lopen naar de Plaza de España aan de overkant. Een erg mooi gebouw dat we, toen we hier 10 jaar geleden waren, volledig gemist hebben. Een zeer imposant gebouw met fraaie tegeltableaus van diverse Spaanse steden. Fotogeniek allemaal. We genieten ook hier weer net zoals in Cádiz van livemuziek. Ditmaal met een een flamenco danseres erbij. Leuk!

Als we richting het centrum lopen zie ik e-steps die je kunt huren. Nou dan heb je me, dat vind ik zo leuk. App gedownload en creditcard ingevuld, QR-code scannen. Met een beetje gepruttel met de creditcard van Mick lukte het uiteindelijk toch allemaal. Of we go. We mogen op de fietspaden en op de weg. Even wennen maar daarna ging ie als een speer. Zo leuk. Het centrum was best een stukje tippelen en nu waren we er zo.

We stallen in het juiste vak onze stepjes en gaan op een terras even wat drinken. Daarna lopen we langs de kathedraal. We lopen door leuke straatjes en scoren daar in de supermarkt een broodje en rauwe ham. Peuzelen buiten op. Lichte lunch omdat we die avond uit eten zouden gaan. We lopen rond de kathedraal. Vorige keer waren we al binnen geweest en er staat een enorme rij. We lopen de Santa Cruz wijk in. Onwijs veel restaurantjes en terrasjes. Zeer gezellig. We hebben nog een beetje trek en nemen een patatas bravas. Lekker pittig sausje. Glaasje sangria en glaasje wit. De dames genieten. Dan slenteren we kriskras door deze wijk. Leuke stad Sevilla en met zon en graadje of 21, topweer voor een stad.

We kijken op onze Voi. app en zien op de plek waar we de e-steps gestald hebben genoeg stepjes staan. Dus we scannen de QR-code en zoeven weg. Dat zoeven gaat meestal goed maar soms hapert dat ding. Er zijn een soort van fietspaden in het centrum maar de Spanjaarden confisqueren dit als voetpad. We slingeren eromheen. Dan zoeven we over het fietspad langs de rivier. Leuk. Even een fotootje van ons tweetjes op de step natuurlijk. We eindigen weer bij dat mooie gebouw op de Plaza de España en ik schiet nog wat plaatjes, omdat op sommige plekken de zon nu gunstiger staat.

We pikken de auto op en rijden vlekkeloos zonder verkeerd te rijden naar huis. Jo komt bij ons even borrelen en dan lopen we naar Corredera 55. Hier gaan we eten. Onze laatste avond met Jo in Vejer. Wat hebben we het hier leuk gehad. Leuk om te zien hoe Jo hier de winters doorbrengt en sowieso gezellig met haar tijd door te brengen.

We bestellen gefrituurde bloemkool en geitenkaaskroketjes vooraf. Jo neemt een rijst met kip gerecht dat eruitziet als een dikke soep. Mick en ik kip gevuld met chorizo. Veel eten en best zwaar. Met een gevulde maag wandelen via een omweg naar huis. We genieten nog even van de mooie witte stad Vejer in het avondlicht. Ik schiet er een mooi plaatje van.

Met dikke buikjes rollen we ons mandje in.

• 08 November 2023 - 08:04

Henk Hendrickx:

Prachtig !! Ja, Sevilla, machtig mooi,

wat genieten jullie er samen van xx