Van Vejer naar Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Van Vejer naar Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Van Vejer naar Málaga

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 November 2023 | Spanje, Málaga

Met moeite kwamen we vandaag ons bed uit. Snel douchen en aankleden. Koffer inpakken, dat was zo gebeurd. Boven een ontbijtje gemaakt. Mick gaat met Jo haar auto ophalen om onze koffer op te halen. Dat ding weegt 25 kilo en is te zwaar om door een stukje Vejer te sjouwen c.q. te trekken. Jo rijdt de koffer naar onze auto en wij lopen dat stukje. Zo dat scheelt sjouwwerk. Met passen en meten gaat de koffer en de paar losse dingen in onze achterbak.

Met weemoed nemen we afscheid van Jo. Wat hebben we een heerlijke week gehad met elkaar. Dikke kussen en nog even zwaaien. Adiós Jo. Adiós Vejer. En Jo uiteraard bedankt voor je goede zorgen.

Bestemming vandaag is Málaga. We nemen de route door de bergen. Natuurlijk rijden we eerst verkeerd maar dat herstellen we snel. En dan zijn we op de route door de bergen. Een prachtige route o.a door het Nationaal Park Los Alcornocales en Sierra de Grazalema Natural Park. Ruige bergen met wat groen. Supermooi. Met onze Fiat 500 softtop hybride met dak helemaal open rijdt Mick ons moeiteloos over de slingerende bergwegen. Koppies in de frisse wind. Heerlijk

We stoppen in Alcalá de los Gazules voor koffie, thee en sanitaire ontspanning. We vervolgen onze weg. We genieten volop van de mooie natuur om ons heen. We zien grote zwermen vale gieren. Prachtig om te zien hoe deze vogels gebruik maken van de thermiek. En met ons open dakkie kunnen we (nou ik dan want Mick moet opletten) ze goed zien.

We stoppen in Ubrique om daar te lunchen. Geen fatsoenlijk parkeerplek te vinden bij de winkelstraat met terrasjes. Dan maar in een parkeergarage. Zijn daar geen terrasjes. Hup auto er weer uit en uiteindelijk vinden we een goed plekkie bij de winkelstraat. Veel terrasjes, bij de meeste kun je alleen wat drinken. Wat een gedoe hier. Nou uiteindelijk op een terras in de schaduw is er plek. We willen wat tapas. De ober vraagt in welke taal we willen bestellen. Ik ratel in het Spaans en hij is aangenaam verrast. Volgens hem spreek ik goed Spaans. Nou na 2 weken mag dat wel weer. Ik heb het weer een beetje opgehaald. Ik vind het leuk en vooral handig. Mensen waarderen het zeer als je hun taal spreekt. En ze zijn dan altijd wat vriendelijker.

Na de lunch vervolgen we onze weg. Het landschap blijft ruig. We zien ook veel bomen met het onderste deel zonder bast. We hebben geen idee hoe dat komt. We rijden ook door stukken met bomen in prachtige herfstkleuren.

Het laatste deel gaar over wat lichter glooiend gebied met veel olijfbomen en jonge aanplant. Rond 5 uur zijn we bij ons appartement. Auto even met knipperlichten op een hoek en de bagage naar boven brengen. Dan om de hoek de auto in de parkeergarage zetten.

Teruglopend doen we bij de Carrefour Express direct wat boodschappen voor het ontbijt en voor de wandeling morgen.

Ons appartement is strak ingericht, ruim, van alle gemakken voorzien èn het heeft een terras. We ruimen onze spullen op en komen even bij. We schenken een glaasje wijn in. Ik werk mijn dagboek bij en redigeer foto’s. We draaien ondertussen een wasje[e-1f648]

Rond half 8 gaan we naar beneden. We zitten in de leuke wijk Soho. Onder ons appartementencomplex zit een goed restaurant, La Guernica. We bestellen een mooi glas wijn, voor Mick een Thaise beefsalade en voor mij tonijn. Het smaakt voortreffelijk.

Weer boven zet ik een kopje thee, Mick had al een espressootje gescoord. We gaan om 10 uur ons mandje in. Morgen de Caminito del Rey lopen. Ben benieuwd hoe me dat afgaat. Spannend. Jullie horen het.