Málaga, Pedregalejo en El Palo - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Málaga, Pedregalejo en El Palo - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Málaga, Pedregalejo en El Palo

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

09 November 2023 | Spanje, Málaga

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen. Ik voelde vannacht best mijn voeten wel en merkte dat mijn lijf zich behoorlijk had ingespannen. Dus lekker soezen tot half 10. Douchen, aankleden en ontbijten.

Mick had bedacht om vandaag fietsen te huren en naar vissersdorpjes, wijken van Malaga, in het oosten te fietsen. Eind van de straat is een fietsverhuur en we huren daar 2 normale fietsen.

Over de boulevard bij de haven mogen we niet maar steppen dan een beetje. Als we politie zien, en die zijner op de boulevard genoeg, stappen we af en gaan we lopen. Lafaards, we know[e-1f648]

Bij een zonnig terras stallen we de fietsen en Mick drinkt een espresso en ik een cola zero, had dorst. We hebben uitzicht op jachten van 70 tot 100 meter lang. Ongelofelijk. We fietsen dit stuk om en komen dan op de boulevard waar een strook voor fietsers en e-steppers is. In het zonnetje, wind in de rug en de blauwe Middellandse zee aan onze rechterhand fietsen we lekker.

We stoppen af en toe om wat fotootjes te maken. We fietsen langs de vele restaurantjes met terrasjes op de smalle boulevard. Eerste wijk (vissersdorp) is Pedregalejo. Een beetje hip, surfplanken en mooi strand. We fietsen door naar El Palo, ook een wijk (vissersdorp). Iets minder hip en minder mooie smalle boulevard.

We fietsen terug, windje tegen, en besluiten bij El Cabra in Pedregalejo te gaan lunchen. Tafeltje aan de boulevard, in de schaduw want het is 22 graden en volop zon. Mick bestelt een frisdrank en ik een verdejo. En…. we bestellen sardientjes. Die worden op hout bovenop zo’n klein vissersbootje gegrild. Vers van zee en zo lekker klaar gemaakt. We smullen. We genieten volop. Onze laatste dag in Spanje, we willen niet naar huis. Het leven is zo fijn zo.

Ik schiet vol omdat ik me zo gelukkig voel. Heerlijk weer, mooie omgeving, goed glas wijn, heerlijk puur eten én de mooiste en liefste vrouw van de wereld aan mijn zij. Heb het al eerder geschreven, relatief simpele ingrediënten maar het voelt zo bijzonder voor me. Ik voel me gezegend. Amen[e-1f607]

Na de lunch fietsen we over het fietspad op de boulevard terug. Op een terras op de boulevard bij de haven duiken we een terras op. Tijd voor een verfrissend drankje, bier voor Mick en pepsi zero dit keer voor mij. Lekker in de schaduw. Mensen kijken. Altijd leuk om te doen. Haha.

We fietsen hierna, dwars door de winkelstraat[e-1f62f], naar het Picasso museum. 5 jaar geleden hebben we al een paar dagen Malaga gedaan, dus de belangrijkste highlights hebben we allemaal gezien of bezocht. Mick had toen een Picasso hoesje voor haar iPhone gekocht. Deze is ze verloren. Dus even kijken of ze er nog een hebben. Helaas peanutbutter.

Het is half 5 en we fietsen terug naar Soho. We kiezen niet de handigste route, de weg is opgebroken en het voetpad is super smal. Onhandig met een fiets aan de hand. Uiteindelijk rijden we een makkelijke route naar de bikestore. We kopen op weg naar ons appartement een ijsje en gaan dan op het terras van ons appartement in de relaxstand en drinken een glaasje wijn. Lekker stukje manchego erbij. Life is good.

Rond half 8 lopen we naar het oude centrum. In de winkelstraten hangt de kerstverlichting al. Jammer dat die pas eind november aangaat. Zal een fraai gezicht zijn. We slenteren langs de vele terrasjes waar je kunt eten en drinken. Er wordt hier in Malaga, en dat viel ons ook al op in Sevilla wat afgezopen. We vinden een leuk Spaans restaurant. We kunnen buiten zitten met een heater achter Mick, zij is de koukleum. Het is echter nog prima weer.

We bestellen kip en entrecôte. Mick natuurlijk een sangria (nu een hele goede) en ik een verdejo. Het eten smaakt werkelijk voortreffelijk. De Piemientos de Padron en de spicy frites smaken er goed bij. Mick sluit af met een espresso. Een mooie afsluiter van deze heerlijke vakantie. Thuis gaat er een streng regime wat betreft eten en drank volgen. We zijn benieuwd wat de weegschaal aangeeft. We hebben in ieder geval met volle teugen genoten.

We slenteren nog wat langs de leuke terrasjes en lopen dan naar ons appartement. Ik drink nog een kopje thee en dan gaan we ons laatste nachtje hier doorbrengen. Morgenochtend nog een beetje Malaga en in de middag op naar huis. Onze lieve buren hebben de verwarming al hoger gezet. Na 2,5 week een graadje of 20/21 en amper regen, zal het wel wennen zijn in het koude en natte Nederland.