Van La Fortuna naar Rincón de la Vieja - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Van La Fortuna naar Rincón de la Vieja - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Van La Fortuna naar Rincón de la Vieja

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

04 Maart 2024 | Costa Rica, Monteverde

Weer vroeg op, 6.15 wekker. Maar het is al volop licht dus dat maakt het wat makkelijker. Douchen, haar wassen en kunnen föhnen (erg fijn). Was is droog. Mijn badpak nog zeiknat dus in een plastic zak mee. Vandaag maken we een stop bij een waterval waar we ook kunnen zwemmen. Sneldrooghanddoek en waterschoenen ook in de rugzak. 7 uur moet de bagage bij de bus zijn zodat William dat weer op het dak kan vastbinden. Hierna gaan we ontbijten. We nemen allebei American pancakes met siroop. Ondertussen zien we op het plankje in de tuin mooie vogels en een eekhoorn. Foto’s maken!!!!! Ik maak ook een mooie foto van de Arenal vulkaan.

Sharp 8 uur vertrekken we. In de bus krijgen we toelichting over de excursies die we de komende dagen kunnen maken. En dat met de bijbehorende prijzen. We kunnen dan nadenken wat we willen en berekenen hoeveel we eventueel dollars we uit de muur moeten trekken.

We maken een prachtige rit over slingerende wegen omhoog door bergachtig gebied. Beneden zien we het grote Arenal meer liggen. De zon schijnt, we hebben het naar ons zin. Als we moeten wachten voor wegwerkzaamheden zien we een toekan in een boom. We kunnen deze vogel zo op ons gemakkie gadeslaan. Eigenlijk niet zo’n grote vogel. We dachten dat ie groter zou zijn.

We komen op een mooie plek om koffie te drinken. De vloer is bezaaid met de omhulsels van macademia noten. We bestellen een espresso en een té verde en 2 broodjes kip, to go, voor straks als lunch. We gaan aan een tafel zitten en hebben prachtig uitzicht op het Arenal meer.

We rijden verder en ineens ligt er een prachtige leguaan op de weg. William stopt midden op de weg, dat kan hier dus , en we fotograferen dit prachtige exemplaar.

Even over 12 komen we aan bij de waterval bij Llanos del cortes. In de wc-hokjes kunnen we ons omkleden. Ik heb nog een nat badpak van gisteren. Nou dat moet dan maar. We lopen een stuk naar beneden over deels traptreden. Daar is de waterval. Eerst even afkoelen. Het water is prima temperatuur, niet te koud, niet te warm. Even foto’s maken ven de waterval en van Mick en mij. Mick is op een stuk waar je niet kunt staan dus moet ze steeds omhoog springen.

Tijd voor ons overheerlijk dik belegde broodje. We smullen. Het water weer in om onze plakhanden schoon te maken. De kleine visjes vinden de restjes lekker en zwemmen om ons heen en pikken in onze benen. Mick vindt dat maar niks. Gisteren is ze wel zo stoer geweest om van de glijbaan in de hotspring af te glijden maar kleine visjes vindt ze maar niks[e-1f648] We zien weer een leguaan, bruine en niet zo groot.

Ik kleed me daar met sarong om me heen om. Over tweeën rijden we weg naar Rincón de la Vieja. Hier blijven we 1 nacht. We stoppen in Liberia. Dollars uit de muur trekken en water en een frisdrankje scoren in de supermarkt. Rond half 4 zijn we bij ons verblijf. Een groot park met allemaal huisjes. We hebben een zeer grote kamer met 2 tweepersoonsbedden (1.40 m). Prima. Mick regelt de koffers, ik de dagrugzakken. We drinken een welkomstdrankje drankje bij de bar bij het zwembad. We geven door aan welke excursies we de komende dagen meedoen. Op de kMer ga ik mijn dagboek verder afmaken. De foto’s redigeren. Dit alles terwijl ik half naakt op bed lig. Het is erg warm hier. Ramen zijn open aan beide kanten en het waait lekker door.

Mick zit op buiten ons terras, haar dagelijkse Spaanse les.

Heerlijk even niks doen, relaxen. Het is een actieve reis. Vinden we heerlijk. Leg ons niet een hele dag op het strand. Voor een dagje ok maar we willen het land zien. We zijn ook niet op vakantie, nee we zijn op reis!!

Heb net verslag van vrijdag op Polarsteps kunnen posten. Waarbenjij.nu lukt niet en dat is niet de eerste keer. Het is ook zo’n ruksite. En reisverslagen via een website is eigenlijk ook niet meer van 2024. Ik raad iedereen aan om de app Polarsteps te downloaden (gratis) en mij te volgen. Ik kan hier veel meer foto’s kwijt en het werkt veel makkelijker. Nu moet ik alles dubbel doen. Ik ga het vanavond nog wel een keer proberen. En anders is het jammer voor de Waarbenjij.nu lezers.

Vanavond eten we in het restaurant hier. We zitten namelijk midden in het Rincón de la Vieja Vulcano National Park. Daar is dichtbij niks anders. Best zo. Lekker makkelijk. We tutten ons lekker op. Douchen en schone, wat mooiere kleren, aan. We gaan eerst aan de bar bij het zwembad wat drinken. Mick een lokaal biertje en ik een caipirinha. Dan gaan we aan tafel. Ik zit bij Marion, de reisleidster, en Els en Inge. Mick bij Peter, Rob en Marlène.

We hebben beide last van opgezette enkels. ‘s Morgens zijn ze mooi slank, ‘s middags van die hompies. Door de hitte waarschijnlijk [e-1f648] Ik vraag aan de dames of zij dat ook hebben. Els en Inge ook, 70-plussers. marion, 30-er, niet. Komt inderdaad door de hitte. Marlène, 60-er, hoort ons en zij heeft er ook last van en eerder nooit. Nou zal wel weer weer goed komen.

Eten is erg lekker. Mick heeft goldfish (goudvis[e-1f648] haha) en ik surf en turf (tenderloin en garnalen). Half 9 taaien we af. Reistassen inpakken, kleren voor morgen klaarleggen en tanden poetsen. Morgen weer een vroegertje. Half 7 moet de bagage bij de bus zijn. Wekker 5.50 uur. Holiekemolie. Ergens de komende dagen wordt het nog erger omdat de quetzal tour om half 5 of 5 uur ‘s morgens begint[e-1f648][e-1f648][e-1f648]