Corcovado - Reisverslag uit Esterillos Este, Costa Rica van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Corcovado - Reisverslag uit Esterillos Este, Costa Rica van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Corcovado

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

13 Maart 2024 | Costa Rica, Esterillos Este

Vandaag dag zonder activiteiten. Maar we moeten er helaas toch nog op tijd uit want we kunnen tot 07.45 laatste bestelling van ontbijt doorgeven. Maar voor 7 uur zijn we allebei wakker. We ontbijten met een kleine groep. 11 van ons gaan vanmorgen snorkelen. Wij houden van snorkelen maar hier is geen koraal alleen vis. En buiten dat, we willen even een dagje niks.

Na het ontbijt lopen we naar het strandhuis voor onze groep en duiken allebei in een hangmat. We zitten zo aan het strand en genieten van het geluid van de golven. We lezen wat en doen een dutje. Luiwammesen zijn we. Ik loop de zee even in. Ga niet te ver. Ik vind de stroming te sterk.

Ik werk de verslagen van de afgelopen dagen bij, redigeer de foto’s en loop naar de salon, hier hebben we wifi, om een en ander op Polarsteps en Waarbenjij.nu te plaatsen. Dat gaat rete langzaam. Maar uiteindelijk lukt dat.

De groep komt terug van de snorkeltrip en we gaan lunchen. Eenvoudig doch voedzaam zullen we maar zeggen. We horen de verhalen over schildpadden, kleine witte haai en dolfijnen aan.

Na de lunch gaan wij weer hangmateren. En natuurlijk doe ik een after lunch dutje. Jeetje, wat zijn we lui. Er staat gelukkig een beetje wind en dat maakt het aangenaam. Henk verzorgt weer de muziek. Ik haal in ‘onze’ salon 2 verse smoothies met water, ananas en passievrucht. Heerlijk van smaak en lekker koel. Tegen vijven gaan we naar ons huisje, de veranda ligt nu in de schaduw. En we zijn de muziek zat. Henk kan geloof ik geen moment zonder muziek, hij loopt altijd met zo’n bluetooth speakertje. Wij willen genieten van de geluiden van de natuur, het bruisen van de zee, de fluitende vogeltjes, het ruisen van de wind.

Ik ga douchen en dat frist op. Alhoewel als ik weer in mijn luie stoel op de veranda zit, het zweet alweer van mijn lijf gutst. En wij zitten vlakbij de salon en …. ja de barkeeper draait muziek. Jammer maar helaas.

Om 7 uur gaan we eten. Stukjes kip met sla. De rijst met zwarte bonen laten we aan ons voorbijgaan. Na het diner gaan we de maaltijden, de drankjes en de La Selena excursie afrekenen in de salon. Dan gaat de dj Henk zijn iPhone verbinden met de geluidsinstallatie. De muziek nodigt uitmom te dansen. We wachten even af, het is ook nog zo warm. En we kletsen net leuk met Marianne. En een aantal carnavalskrakers nodigt ons niet uit voor een dansje. Integendeel. En al helemaal niet als er een polonaise is. Maar dan ga ik even later bij Paradise by the dashboard light de dansvloer op. Lekker swingen. Mick komt ook even de dansvloer op. En bij Leef van Dré Hazes gaan we allemaal uit ons dak. Ron heeft vroeger in een band gezongen en zingt een paar nummers. Leuk! We hebben een heerlijke avond. Tegen tienen gaan wij en nog wat anderen naar de huisjes. De rest taait even later af. Gelukkig maar want de salon ligt naast ons huisje.

We duiken onder de douche om het klamme zweet van ons af te spoelen anders komen we helemaal niet in slaap. Morgen weer verder naar ons een na laatste plekje.