Caño Negro - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Caño Negro - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Caño Negro

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

03 Maart 2024 | Costa Rica, Monteverde

Het was vrijdag een heel vol programma. We hadden amper vrijde tijd. Helemaal niet erg, maar dus geen tijd voor mijn dagboek. Dus nu zaterdag 2 maart in de bus mijn dagboek bijwerken.

Gisteren was het half 7 opstaan. Het went toch niet helemaal, dat vroege opstaan. Pffff. Vandaag staat een boottocht door Caño Negro op het programma. We rijden langs ananasplantages en suikerrietplantages. We zien ook veel vrachtwagens met de geoogste suikerriet en ananas. We maken ergens een stop voor koffie/thee en wc. Vandaag hebben we een gids, Dauran. Hij vertelt veel, heel veel. Hij is van de categorie babbelie. Maar wel interessante informatie.

We stappen rond 10 uur op een ruime boot met dak. Fijn tegen de zon en zo blijkt later ook tegen een klein regenbuitje dat geen naam mag hebben. De eerste overdag. Tot nu toe alleen in Tortuguero ‘s nachts heel veel regen, soms zelfs tropische regenbuien, gehad.

De gids en de schipper spotten al snel een brulaap hoog boven in een boom. Boot gaat naar de kant. De gids pakt zijn statief en telescoop en heeft de brulaap in het vizier. Ik kan mijn iPhone voor de telescoop houden en maak dan een scherpe foto. Grappige techniek.

We varen weer door. We zien verschillende vogels waarvan ik de namen alweer ben vergeten. We zien veel kaaimannen, kleine en grotere. We zien ook hagedissen, leguanen en een schildpad.

Onderweg gaan we picknicken, aan de rand van de jungle. Het menu is gele rijst met kip, salade en zwarte bonensaus. Die laatste smurrie neem ik natuurlijk niet. Haha. We krijgen er nog tortilla chips bij. Als toetje de overheerlijke, sappige, zoete ananas. Plassen doen we gewoon in de bosjes. Wel goed om ons heen kijken, voor je het weet komt er een slang of zo…..

Rond 1 uur zijn we weer terug en rijden weer naar La Fortuna. We maken nog een stop onderweg. Mick scoort hier een lekkere espresso en ik een lekker ijsje. En we spotten hier weer een paar leguanen.

Rond half 4 zijn we weer terug in ons huisje. We pakken onze spullen in. En we pakken onze badpakken, half 5 vertrekken we naar de hotspring in La Fortuna. Hier zijn verschillende baden met warm water uit de vulkaan. Gelukkig ruikt het hier niet naar zwavel. De baden zijn 43 graden. Heerlijk. We gaan diverse baden in. Er zijn hele mooie baden met rotspartijen. Er zijn betegelde ligbedden in het water.

We gaan naar een van de grote baden waar een bar is. Daar zitten we op een kruk in het water en drinken een ananassap. Life if good!! Even later komt een deel van de groep erbij. We kletsen gezellig met elkaar. Daarna gaan we douchen en omkleden. Rond 8 uur zijn we in het restaurant in de hotspring. Hier is een buffet. Eten is prima. We zijn niet zo van de buffetten want het staat maar te garen in die bakken. En je eet niet tegelijkertijd. Voordeel is wel dat je niet met zo’n groep van 20 man lang op je eten hoeft te wachten.

Rond half 10 zijn we weer thuis. We pakken de reistassen weer in. Wasje is nog niet droog, we hangen het lijntje in de slaapkamer en hopen dat de fan dit droog waait. Tegen half 11 begint of zo gaan we slapen want zoals gebruikelijk hier moeten we hier vroeg op. Het was weer een heerlijke dag met lekker relaxen aan het einde van de dag. We genieten volop.

• 04 Maart 2024 - 10:18

Chantale & Marius:

Jullie waren toch op vakantie ??? 06.30 u uit je mandje [e-1f648] Dat ruikt sterk naar WERK !!! Maar goed je moet er wat voor over hebben hė om al die vogeltjes te zien waarvan je de naam niet meer kent! Jammer dat die foto’s zo klein zijn, ben benieuwd om ze later op je iPad te zien.

Jullie hebben in ieder geval weer een prachtige reis meiden!

GENIET !!!

Knuffels uit zonnig [e-1f31e] en warm Gran Canaria

Chantale [e-38] Marius

• 04 Maart 2024 - 15:31

Wichard:

Volgens mij zijn jullie bij thuiskomst in Nl, weer toe aan vakantie....