San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Carla Spierings - WaarBenJij.nu San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

San José

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

16 Maart 2024 | Costa Rica, San José

We konden uitslapen. Maar ja, het is al vanaf 6 uur licht en ondanks dat we in een hoek met amper daglicht zitten, zijn we toch rond 8 uur wakker. We doen alles op ons gemakkie. We maken de reistassen klaar en de rugzak met spullen voor tijdens de vliegreis. We gaan ontbijten. Redelijk standaard, toast met jam, sinaasappelsap, vers fruit en koffie/thee. En een gekookt eitje.

Hierna zetten we de reistassen en de rugzakken in een apart hok en gaan de stad in. We kregen de tip dat er een festival is. Daar lopen we naar toe. We zien heel kraampje met eten en drinken en boeken. Er zijn grote mooie bewegende poppen. We lopen door naar de winkelstraat. Daar wil Mick een espresso scoren. Ik neem een kopje té verde.

We lopen door naar de mercado. Altijd leuk. Mick kijkt voor een Pura Vida pet. Maar vindt geen leuke. We wandelen wat rond en lopen terug. Bij een bakkerij kopen we belegd stokbrood en een frisdrank. We lopen naar het park waar een muziektent van het festival staat. Hier zien we volksdansen, ballet en hip hop dansen. Dan worden er muziekinstrumenten opgesteld en getest.

Ondertussen zitten wij op een bankje. Het is bewolkt, af en toe zon, en een windje. Ietsie fris maar wij vinden dit heerlijk na de hitte van afgelopen dagen. We eten onze lunch op. Om 1 uur start de salsa band. We gaan bij het podium staan en swingen lekker mee. Ik zie een meisje van een jaar of 8 à 10 in haar eentje salsa dansen. Zo’n leuk gezicht.

We zien Sandra en lopen met haar naar de kraampjes. Van onze laatste colones kopen we een brownie. Rond 2 uur zijn we weer bij het hotel. Mick kleedt zich om, ik trek een ander shirt aan. Alle bagage gaat nu achterin de bus. Een aantal van ons moeten op de klapstoelen in het gangpad. We vertrekken ruim op tijd naar het vliegveld. Het is vrijdagmiddag dus ook hier de vrijdagmiddag-drukte op snelwegen. Er is file maar het valt mee. Uitladen van de bus. Iedereen treuzelt, wij lopen alvast naar de incheckbalie, reistassen afgeven. Best druk. We doen de beschermhoes om onze reistassen en checken in.

Dan naar de paspoortcontrole. Een rij maar hier gaat het vlot. En dan last but not least de veiligheidscontrole. Hier gaat het ook op een goed tempo. Wachtend in de rij zien we een zeer aparte man met 3 googel-hoeden op zijn kop. 3 man politie onderzoekt zijn 2 koffers en googel-uitrusting. Uiteindelijk mag ie door.

Als we hier door zijn, proberen we nog toegang tot de lounge te krijgen. Er stond namelijk dat je met Mastercard toegang krijgt. We hebben geen Mastercard Gold. Dan naar de gate op redelijk gemakkelijke stoelen wachten. We hebben nog ruim 2 uur. Pffff. En een vlucht van 13,5 uur met een tussenstop in Panama stad voor de boeg. Vliegen vinden we niet meer zo fijn. Het is toch hangen. Maar het rondreizen door verre landen trekt zo dat we vliegen ervoor over hebben. We lezen wat, ik werk dagboek bij, post wat. Mick doet haar Spaanse les en leest. Nog anderhalf uur en wij verlaten dit fantastische land. Weer een mooie ervaring rijker en de herinnering blijft. Straks thuis weer een mooi fotoalbum maken.

Dank lieve lezers. Ik vond het leuk om onze ervaringen met jullie te delen. Dank voor de likes en de leuke reacties.

Liefs en tot de volgende reis[e-1f60e][e-1f48b][e-1f618]

• 16 Maart 2024 - 09:01

Annemargreet :

Was toch echt een fantastische reis…

Geniet lekker na van alle memorabele momenten!

Liefs,

Annemargreet