Asti - Reisverslag uit Montegrosso d'Asti, Italië van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Asti - Reisverslag uit Montegrosso d'Asti, Italië van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Asti

Door: Carla Spierings

Blijf op de hoogte en volg Carla

14 September 2022 | Italië, Montegrosso d'Asti

Weer prima geslapen. Mick wat onrustig (wijn?). Mick is er als eerste uit en ik steel minuten in ons heerlijke bedje. Lekker douchen, aankleden en naar het terras voor het ontbijt. Wij zijn weer de eerste. Huh? Zelfde als gisteren en dus weer een heerlijk ontbijt. En vooral de yoghurt met fruit en gepofte quinoa is heerlijk.

Kwart over tien of zo rijden we weg. Op naar Asti, 25 minuten rijden. Eerst een vergrootspiegel voor Mick scoren. De hare heeft ze in het hotel in Mulhouse op de spiegel (met zuignapjes) laten hangen!! John heeft ons getipt waar we die kunnen scoren. En die scoren we snel, 10 x vergroot. Zo dan kan Mick zich ook weer behoorlijk opmaken. Haha. We rijden door naar het centrum. Midden in de stad parkeren we voor € 1,20 per uur. Kijk dat zijn nog eens leuke parkeertarieven.

We wandelen richting de tourist information. Volgens de reisgids is daar de uitstekende ontvangst van Ornella. Nou die was er vandaag duidelijk niet, haar chagrijnige niet naar je omkijken collega had dienst. Pfff. Vlak daarbij op het Piazza Statuti drinken we koffie en thee.

Leuke straatjes, mooie oude gebouwen, kathedraal, kerken, paleizen. We wandelen hier met behulp van de plattegrond in een paar uurtjes door het centrum. Tegen een uur is het tijd voor lunch. We vinden een leuk tafeltje bij een enoteca. Lekker glas wijn voor mij, perensapje voor Mick. We nemen een lasagne en een assortiment formaggi, en dat delen we. We smullen.

We lopen terug naar de auto en rijden naar huis. Iedereen is weg dus we hebben het zwembad voor ons alleen. Het is inmiddels bewolkt maar dat is heerlijk. Bij een temperatuur van 30 graden zo beter uit te houden. Mick gaat bij het zwembad liggen. Ik op een ligbed op ons terras. Dagboek bijwerken, ik loop 2 dagen achter. Foto’s van mijn camera overzetten. Wifi is in en bij de suite sterker. Nog niet zo sterk als we in Nederland gewend zijn want hier is het nog op ADSL niveau. En dan gaat deze mevrouw straks lekker een tukkie doen.

Verslag van zondag heb ik vanmorgen geplaatst. En verslag van gisteren en vandaag moet nog door de commissie (Mick) worden goedgekeurd.

Na een heerlijke tuk ben ik op ons terras gaan zitten, of beter gezegd op een van de bedjes nedergevleid. Mick kwam van het zwembad. De 5 was in de klok dus … de spumanti van het huis opengetrokken. Wat nootjes erbij. Life is good!

Beetje lezen, verslag en foto’s in Polarsteps en Waarbenjijnu zetten, genieten. Mick maakt een stokbroodje met geitenkaas en rauwe ham. Prima. We kletsen wat met John en genieten van een nazomerse avond. Morgen golfen op de golfbaan bij Asti. Ook weer zin in.

• 15 September 2022 - 00:48

Chantale & Marius:

Hoi meiden!
    Niet om het een of ander, maar ik vind jullie een beetje lui deze trip!
    Tis meer op terrasjes zitten dan flink wandelen en klauteren.
    Doen jullie goed en ga vooral zo door!!!! Geniet!
    Knuffels uit Châteauroux
    Chantale & Marius

• 15 September 2022 - 11:15

Paola:

ik blijf er bij....geen beter leven dan een goed leven! Leuke streek daar hè?!