Toeren langs het Lago Maggiore - Reisverslag uit Massino Visconti, Italië van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Toeren langs het Lago Maggiore - Reisverslag uit Massino Visconti, Italië van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Toeren langs het Lago Maggiore

Door: Carla Spierings

Blijf op de hoogte en volg Carla

22 September 2022 | Italië, Massino Visconti

Ontbijt is hier om 9 uur en niet vanaf 9 uur. Dus toch wekker zetten en uiteraard minuten stelen. We liggen allebei in een lekker holletje. Hup onder de douche, aankleden en naar beneden. 5 minuten te laat, maakt niet uit. Prima ontbijtje met zelf een gekookt ei. De vorige gasten zijn weg en nu is er een Nederlands stel. De vorige waren Duitsers en die zeggen in Italië bij binnenkomst: ‘Gutenmorgen’. En ik zeg dan: ‘Buongiorno’. De vrouw keek me gek aan en ik keek haar gek aan. Hallo, we zijn in Italië en niet iedereen spreekt Duits. Ik wel maar ik ben in Italië dus dan spreek ik geen Duits. Flauw, ik weet het maar ik kan dat gedrag niet uitstaan, zo’n Wo ist meine Tee type.

We stappen in de auto. Vandaag gaan we langs het Lago Maggiore rijden. Er loopt een weg helemaal langs de kust. Eerst ff tanken en off we go. Eerste stop is Boveno. Een leuke plaats waar we koffie drinken met uitzicht op het Lago Maggiore. We lopen even door het plaatsje, fotograferen wat en rijden weer verder. Volgende stop is Feriolo. Een schattig klein plaatsje waar we langs de boulevard (groot woord hier) wandelen. We rijden verder via Verbania naar Cannobio, ons een einddoel. Daar zijn we om 1 uur. We vinden snel een parkeerplaats en lopen naar het meer. Op de grote en ruime boulevard nemen wij plaats op een terras uitzicht op het plein en het meer. Mick neemt een salade met tonijn en garnalen en ik gnocchi met gorgonzola en pesto. Allebei een kwart litertje wijn erbij. We smullen, we genieten. Ze hebben huisgemaakte tiramisu. ‘Zullen we delen?’, vraagt Mick. Ik ben zo overgehaald. Een portie, 2 lepels. Jammie, jammie.

Oh oh oh, dit wordt echt strafkamp thuis. Na Spanje is dit niet gelukt dus nu moet ik er dubbel tegenaan. In de winter is dat altijd makkelijker. Ik ga mijn best doen, we gaan het zien. Nu nog genieten.

Ik rijd terug zodat Mick ook relaxt van uitzicht kan genieten. We rijden helemaal tot het zuiden, tot Arona. Daar zijn we tegen vijven. We parkeren de auto en dan is de parkeerautomaat buiten werking. We gokken erop dat we gratis mogen parkeren. We wandelen door dit leuke plaatsje, boulevard, winkels, waar we allebei truien scoren, Mick 1 en ik 2, kerkje en terrassen.

We drinken op een terras een glas wit (ik) en een glas rood (Mick). En we krijgen er een kleine portie salumi e formaggio bij. Bofkonten.

We gaan, te vroeg voor Italiaanse begrippen, op zoek naar een restaurant. Bij Aldo kunnen we buiten eten. Het was de hele dag zon en zo’n 23 graden maar nu is het fris, 17 graden. Maar… op dit terras hebben ze heaters. Mooi. Mick neemt vis en ik neem vlees. En een keer patatjes erbij en voor de gezondheid, gegrilde groenten. Binnen no time zit dit terras vol. De overige mondjesmaat, hebben we toch zomaar het beste restaurant uitgezocht. Het eten was dan ook heerlijk.

Op naar de auto en op naar huis. En… gelukkig geen bekeuring. Met veel bochtenwerk in het donker en dus groot licht komen we weer hoger op de berg en in 15 minuten zijn we thuis. Mick reed, zij is beter in het donker en meer ervaren in het bochtengedoe.

Thuis weer het ritueel van administratie. Haha. En reistassen inpakken. Wijn hebben we alweer in de auto gezet. Morgen de rest van de spullen. We gaan op tijd naar bed. Morgen een reisdag tot ergens in Duitsland. We hebben een paar opties op hotels, afhankelijk van hoe ver we komen.


  • 23 September 2022 - 11:25

    Paola:

    Laatste mooie dag dus! Maar het was weer een heerlijke vakantie toch?! En nu maar weer lekker expirimenteren met de italiaanse keuken thuis en met een mooi wijntje er bij! Als je maar geen slagroom in de Tiramisù doet, want dat is een soort heiligschennis! hihi. Goede terugreis dames, op naar de Bratwurst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Massino Visconti

Carla

Reisgek!

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 20480

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 20 Mei 2024

Paolo knuffelen

01 April 2024 - 08 April 2024

Châteauroux en Parijs

23 Februari 2024 - 16 Maart 2024

Costa Rica

25 Oktober 2023 - 10 November 2023

Olijven plukken en logeren bij Joke

03 September 2023 - 24 September 2023

Frankrijk op de bonnefooi

09 September 2022 - 25 September 2022

Piemonte

26 Mei 2022 - 19 Juni 2022

Roadtrip Spanje

28 April 2022 - 02 Mei 2022

Roadtrip Noord-Ierland

12 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Roadtrip IJsland

17 November 2019 - 06 December 2019

Rondreis Egypte

03 Mei 2019 - 24 Mei 2019

Roadtrip Zuid-Italië

15 Mei 2018 - 12 Juni 2018

Roadtrip Namibië-Botswana-Vic Falls

05 Oktober 2017 - 28 Oktober 2017

Iran

03 Februari 2016 - 29 Februari 2016

Myanmar

16 Januari 2015 - 15 Februari 2015

Reis huwelijk Dennis-Shintaria en Laos-Cambodja

Landen bezocht: