Golfen in Asti - Reisverslag uit Montegrosso d'Asti, Italië van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Golfen in Asti - Reisverslag uit Montegrosso d'Asti, Italië van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Golfen in Asti

Door: Carla Spierings

Blijf op de hoogte en volg Carla

15 September 2022 | Italië, Montegrosso d'Asti

Zo weer een dag niet wakker worden door een wekker. Wat blijft dat toch lekker. Rijmt! Mick is als eerste uit de veren en ik word door een liefdevolle kus ook wakker. Wassen en aankleden en hup naar het terras. Het ziet er wat dreigend uit. Ik kijk op mijn regen app en zie dat er wat buien aankomen. Nel en Arie komen ook en dan komen de eerste druppen. John en Mathijs hadden binnen een en ander snel zodanig ingericht dat we binnen kunnen ontbijten. Altijd leuk om in de keuken, een zeker zo’n grote en mooie, de voorbereidingen te volgen. Hou ik bij ons thuis ook zo van.

Lia en Arie druppelen ook binnen. We ontbijten op ons gemakkie. We kletsen over van alles. Stoppen met roken was vandaag het onderwerp. Sommigen nemen nog een stuk notentaart. En we blijven espresso, cappuccino en thee drinken. Klaar gemaakt door Mathijs die barista is.

Na elven is het droog. Wij gaan naar onze suite en besluiten toch te gaan golfen. Het is bewolkt en zo’n 24 graden, perfect golfweer. We rijden naar Golf Citta del Asti. € 20 green fee voor 9 holes. Mooi prijsje. Golfschoenen aan en hup de baan op. Geen flights voor ons en pas na een minuut of 25 flights achter ons. Heerlijk alle tijd en geen gehijg in je nek. Op een gegeven moment zien we een stel samen op de baan met een hond. De lijn aan de golfkar vastgemaakt, maar toch. Het moet niet gekker worden.

Het is een leuke en door de vele doglegs een uitdagende baan. We doen het allebei goed vandaag. Mooie en soms verre drives. Mick slaat zelfs een birdie met een put van zo’n 15 meter. Goed gedaan jochie. High five.

Na bijna 2 uur zit dit rondje erop. Heerlijke middag zo. Paar foto’s voor in ons dagboek, ook een met het sjouwen van de golftas. We hadden onze halve set en kleine golftas bij ons en die moet over de schouder. Geen probleem.

We drinken wat op het terras van het restaurant. Dat zit half bij de afslagmatten van de driving range. Apart. We rijden naar huis en gaan even bij de Lidl langs. Water, chippie en een rode en witte wijn. Mick scoort een primitivo uit Puglia, haar favoriet, en ik een verdicchio. Kost hier geen drol. Tegen half vijf zijn we thuis. Ik ga lekker douchen en Mick duikt het zwembad in. Daarna op ons terras, wijntje open trekken en bakje chips. Zonnetje is weer gaan schijnen. Lekker relaxen. En de wijn smaakt prima voor die prijs.

Ik werk mijn dagboek bij, publiceer verslag en foto’s van gisteren. Ook uitzoeken waar we vanavond gaan eten en … verder snorren naar leuke accommodatie bij het Lago Maggiore. Dat is nog niet zo makkelijk. Houdt ons lekker bezig.

Rond half 8 vertrekken we richting een pizzeria. Zover we op het internet kunnen zien, zijn er een paar in Montegrosso. Of ze op woensdag open zijn, erg onduidelijk. Als we weg willen rijden komen John en Mathijs net thuis. We vragen het aan ze. De pizzeria’s zijn dicht op woensdag. Ze weten er een in een andere plaats. Deze heeft pas plek om 9 uur. Vinden we te laat.

Er is er ook in een Castiglione. Deze heeft plek. Via een leuke binnendoor route rijden we er naar toe. We rijden tot tweemaal toe erlangs. Auto parkeren en lopend op zoek. Dan zien we het uithangbord La Maddalena. Felle verlichting binnen en een terras aan de straat bij de geparkeerde auto’s. Niet echt sfeervol. Maar volgens de mannen zijn de pizza’s hier heerlijk.

Wij gaan buiten zitten. Nonna maakt de pasta’s, nonno de pizza’s en de dochter bedient. We bestellen een pizza quatro formaggio met prosciutto crudo voor mij en een pizza verdura voor mijn lief. Nou inderdaad erg lekker. Gegrilde groente op de pizza i.p.v. rauwe en goede soorten kaas en goede ham. Ja hier weten ze het wel.

Terwijl we wachten op ons eten zoemt er een reuzenwesp op het terras. De Italianen reageren wat paniekerig. Zal dus geen fraai beestje zijn. De serveerster komt met een spuitbus met schuim en een vliegenmepper. Met de vliegenmepper lukt het niet, dan de spuitbus met gif. Hup een spuit omhoog op de wesp. Die is wat beneveld maar nog niet dood. De moeder met 3 dochters die naast ons zitten, pakt haar slipper en mept die wesp op het raam dood. Iedereen blij en ik klap maar even voor haar. Ik krijg een glimlach ervoor terug. Wat een leuke consternatie.

Mick sluit af met een espresso, Segrafredo, haar favoriete merk. We rijden naar huis en zijn daar ff voor tienen. Lekker nog even op de bank in ons zitgedeelte. Ik kopje thee en werk mijn dagboek bij. We gaan straks naar bed. Morgen wakker worden wanneer we zin hebben. Alba, de stad van de truffels, staat op ons programma.

• 15 September 2022 - 17:23

Ada:

Lieve meiden, ik genie5 weer van jullie verslag en het is weer genieten samen! Doen jullie goed.
    Heel veel plezier en hopelijk blijft het weer ook jullie goed gezind. Lieve groetjes