Nog 3 nachtjes slapen.... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Nog 3 nachtjes slapen.... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Nog 3 nachtjes slapen....

Door: Carla Spierings

Blijf op de hoogte en volg Carla

31 Januari 2016 | Nederland, Haarlem

De reistassen zijn gepakt. Alle vluchten, hotels e.d. zijn geregeld. En nu maar hopen dat er niet teveel wijzigingen komen. We vliegen nu via Londen naar Kuala Lumpur en dan door naar Yangon, in plaats rechtstreeks naar Kuala Lumpur. Heel fijn dat Malaysia Airlines eind januari gestopt is met de directe vluchten:( De vlucht van Yangon naar Lashio (noord Myanmar) is inmiddels ook geannuleerd en nu vliegen we van Yangon naar Mandalay en hebben daar een auto met chauffeur geregeld. We moeten dan nog zo'n 5 uur rijden. We maken van de nood een deugd. We vliegen vroeg in de ochtend en gaan dan lekker een dag op stap en kunnen overal stoppen, rondneuzen, fotograferen, eten etc. De tijden van de vlucht van het Inle Lake naar onze strand locatie zijn ook gewijzigd. Het komt allemaal goed. We maken ons er niet druk om.

We hadden al gelezen dat dit in een land nog in transitie allemaal voorkomt. Dat zal soms best lastig zijn maar dat hoort bij reizen en bij avontuur. We hebben het vaker meegemaakt. En we houden van avontuur. Gebaande maar ook de niet gebaande paden. We gaan het allemaal meemaken. Als we de verhalen en de berichten moeten geloven, zijn de mensen zeer vriendelijk en alhoewel ze weinig tot geen Engels spreken zullen we toch wel met ze kunnen communiceren.

Ik ga dagelijks mijn dagboek proberen bij te houden en zeker proberen om om de paar dagen iets te publiceren. Of dat lukt? We shall see. De internet verbindingen zullen niet overal geweldig zijn. Wees dus niet ongerust als het wat langer duurt voordat er weer wat wordt gepost.

Onze mobiele telefoons doen het daar niet. Bellen en sms'en is niet mogelijk. Wel mailen en appen. Maar dat laatste kunnen we alleen als we wifi connectie hebben.
We zullen dus van veel nieuws verstoken blijven, Facebook niet kunnen bijhouden en af en toe maar kunnen communiceren. Een soort van terug in de tijd. Effe wennen maar het zal ook een soort van rust geven.....

We hebben de hele reis zelf uitgezocht, samengesteld en geboekt. Daar is heel veel tijd in gaan zitten maar het is zo leuk om te doen. Hiermee hebben we al zoveel voorpret! We hebben boeken over Birma gelezen, we hebben de indrukwekkende film The lady gezien (over het leven van Aung San Suu Khi) gezien en reisboeken gelezen. We weten zo meer over de geschiedenis van het land en weten hoe de politieke situatie nu is. De afgelopen 40 jaar is het in Birma of nu Myanmar geen pretje geweest en dan drukken we ons nog lichtjes uit. Maar we lezen wel dat de mensen popelen om wat van het land te gaan maken.

We moeten nog 3 nachtjes slapen en 2 dagen werken en dan rijdt woensdag om 05.45 uur de taxi voor om ons naar Schiphol te brengen. We kunnen bijna niet meer wachten. We hebben er zoveel zin in. We'll keep you posted.

• 31 Januari 2016 - 18:51

Ankie:

Heel veel reisplezier dames en we volgen jullie avonturen op de voet ;-)

• 31 Januari 2016 - 19:10

Yvonne & Peter:

EEn hele goede reis en veel lol samen

Groetjes

• 31 Januari 2016 - 20:20

Monique:

Geniet er van ladies! Ik kijk uit naar de verslagen! xxx

• 31 Januari 2016 - 21:50

Lie(f)s:

Sssspannehhhhnd! Succes, sterkte en veel plezier! Wel gezond en heelhuids terug komen!

• 01 Februari 2016 - 10:50

Marianne:

Lieve meiden, nu nog maar 2 nachtjes slapen. Een hele goeie reis en een spannende en avontuurlijke vakantie met heel veel plezier!

• 01 Februari 2016 - 13:18

Paola:

Het zal vast weer geweldig worden! Vol met belangstelling voor jullie nieuwe avontuur wens ik jullie alvast een mooie reis!
    liefs
    hetty

• 01 Februari 2016 - 19:34

Kees:

Car en Monique een mooie reis en doe voorzichtig

• 02 Februari 2016 - 12:30

Elly:

Hoi lieve meiden,
    Nu nog maar 1 (kort) nachtje slapen en dan .........
    Wat een heerlijk vooruitzicht. Hele goeie reis, ga er van genieten saampjes. Kijk uit naar de verslagen. Doe voorzichtig en kom gezond weer terug.
    Dikke kus El