Myanmar - We komen er aan - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Myanmar - We komen er aan - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Myanmar - We komen er aan

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 November 2015 | Nederland, Haarlem

Ja hoor, daar gaan ze weer. Na wikken en wegen, Costa Rica en Namibië/Botswana hebben de revue gepasseerd, hebben we om verschillende redenen besloten om toch weer naar ons geliefde Azië te gaan. En ons reisdoel is dit keer: Myanmar, het vroegere Burma.

We hebben onze reisroute bepaald, vluchten geboekt, hotels gereserveerd en her en der al bus tickets, trein tickets en auto met chauffeur geregeld. Alleen nog wat kleine details regelen en dan is alles rond. Visum nog regelen en inentingen en malariapillen en dan off we go.

We kunnen niet wachten. Relatief nog ongerept land, pas sinds een paar jaar echt open voor toeristen nog volop in ontwikkeling. Ook spannend, vandaag zijn daar de verkiezingen. Hoe loopt dat af?
Wij volgen het nieuw maar maken ons daar echt niet druk om. Het avontuur lokt.

We zullen per vliegtuig reizen, maar ook een dag met een lokale boemeltrein, bootje varen, 2 dagen trekken (5-6 uur per dag wandelen) door de bergen van de ene (Kalaw) naar de andere plaats (Inle Lake), een ballonvaart maken (cadeautje voor mijn lief - stond nog op haar bucketlist!), per paard en wagen of trishaw reizen, de bus nemen en waar we maar kunnen, fietsen.

We zijn nu nog een paar details aan het invullen en moeten nog visa en inentingen/malariapillen regelen.

Vandaag zijn de verkiezingen in Myanmar. Spannend. Wat de uitkomst ook is, niets houdt ons tegen. Het avontuur lokt.

Ik zal jullie weer van onze belevenissen op de hoogte houden. Althans voor zover het internet in Myanmar wil meewerken want we lezen dat dat nog te wensen overlaat. Nou goed, daarvoor gaan we er niet heen. Ik zal m'n best doen.

Wij tellen nu af, nog 87 dagen te gaan........

• 10 November 2015 - 08:28

Angelique:

Enig dat je ons weer op de hoogte houdt Carretje!!!!
    Ik leef weer met jullie mee!
    Veel plezier met voorbereiden!
    Dikkers,
    Ange

• 18 November 2015 - 08:54

Paola:

Dat wordt weer genieten, prachtig programma weer, leef al weer met jullie mee! :)