Cádiz - Reisverslag uit Vejer de la Frontera, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Cádiz - Reisverslag uit Vejer de la Frontera, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Cádiz

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

04 November 2023 | Spanje, Vejer de la Frontera

Rond half 9 stonden we op. Op ons gemakkie douchen en aankleden. Mick zette een kop koffie en thee. Rond half 10 stapten we bij Jo binnen. We maakten een lekker ontbijtje en rond half 11 stapten we in ons cabriootje. Cádiz is ons doel vandaag.

In een klein uur reden we ernaartoe. Beetje oponthoud door wegwerkzaamheden maar dat deerde ons niet. Vlakbij het centro storico parkeerden we de auto in een parkeergarage. Smalle vakken, dan is het fijn om zo’n klein autootje te hebben.

Het is half bewolkt. We wandelen een klein stukje over de boulevard en zien daar de prachtige kathedraal liggen. En ook de baai van Cádiz. Op het plein tegenover de kathedraal drinken we een bakkie koffie en thee. Gezellige drukte en 3 Spanjaarden die muziek maken. O.a. Bandolero en My Way op z’n Spaans. Goed sfeertje.

We slenteren richting centro storico en de Mercado Central. Helaas mocht Rambo hier niet rondlopen dus wachtte Jo buiten op ons. De hal is gevuld met voornamelijk visverkopers. De meest exotische soorten. Oh hadden wij in Haarlem maar zo’n verse vishal. Wij zouden er dagelijkse klant zijn. We zagen o.a. haai, rog en knalrode garnalen. We kregen er trek van. Rondom de hal zijn restaurantjes. Na verschillende menukaarten bestudeerd te hebben, gingen we ergens zitten. Trui aan want de zon was er maar af en toe en dan is het net wat fris.

Vooraf hadden we tapas. Carpaccio van courgette, spinazie kroketjes en piemento padron (groene pepers met zeezout). Mick en Jo bestelden een dorade en ik witte (?) garnalen. Die garnalen bleken gewoon rose te zijn als ze gegrild zijn.

Flesje verdejo erbij en voor Mick een sangria. We genoten, we smulden. Dit willen we zo wel elke dag. Haha.

De zon is volop gaan schijnen ondertussen en we wandelden verder door Cádiz. Naar de baai van Cádiz. Hier lagen 2 enorme cruiseschepen. Vandaar de groepen die we bij de kathedraal zagen. Wij zijn de kathedraal overigens niet binnen gegaan. € 7 entree en dat vinden deze krentenkakkers te duur