Slenteren door Vejer - Reisverslag uit Vejer de la Frontera, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Slenteren door Vejer - Reisverslag uit Vejer de la Frontera, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Slenteren door Vejer

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

03 November 2023 | Spanje, Vejer de la Frontera

We hebben allebei weer heerlijk geslapen. Na nog even soezen gingen we eruit. Douchen en aankleden en op naar Jo. Jo ging Rambo net uitlaten en wij gingen alvast een ontbijtje maken. Het regende dus we hadden geen haast. Na het ontbijt ging Jo mijn haar knippen. Net boven mijn oor steken er constant plukjes haar uit. Geen gezicht. Jo knipte dat mooi weg en fatsoeneerde mijn bakkebaarden. Met scheermes werden mijn donsharen verwijderd. Ziet er weer top uit.

Rond half 11 werd het droog en kwam en een mager zonnetje. Wij naar buiten, boodschappen doen. We wandelen door het oude centrum naar het nieuwe deel. Daar is de wekelijkse markt. Helaas vandaag niet, waarschijnlijk vanwege de regen en de wind (windkracht 5). Ik schiet her en der wat leuke foto’s. We kopen vongole (voor vanavond) bij de viszaak en doen boodschappen bij de Carrefour. Ook even pinnen want er wordt soms om contante betaling gevraagd i.p.v. pin of creditcard.

We halen nog Griekse yoghurt voor het ontbijt.

We drinken een kopje koffie en thee op een terrasje. En dan stiefelen we weer, voornamelijk heuvel op, richting Plaze de España. Tapasbar O la la is open. We besluiten spontaan om hier te lunchen. We zitten hoog met uitzicht op een van de mooiste pleinen van Spanje. Jo en ik bestellen een witte wijn en Mick een sangria. We nemen 3 plateautjes, chorizo en zo, diverse geitenkaasje en mozzarella met tomaatjes. Stokbroodje erbij. We smullen. We genieten. Van het uitzicht, van de mooie plek, van de goede gesprekken.

In een paar minuten zijn we thuis. Spullen in de koelkast. Jo gaat relaxen en daarna wat werken. Wij relaxen alleen maar. Mick gaat in de huiskamer/keuken zitten lezen. Ik lig in bed en dommel wat en kijk naar de laatste aflevering van de Meilandjes (kan het niet laten). Rond half 5 gaat het weer wat regenen. Geen probleem, wij zitten binnen[e-1f603]

Rond half 6 schenken we een drankje in en knabbelen van de chips. Rond 7 uur gaan we naar Jo. Trekken een fles rosé open en kletsen en kletsen. En dan is net bijna 10 uur. Hup eten maken. Mick en Jo duiken de keuken in en bereiden een heerlijke salade en een overheerlijke spaghetti vongole. We smullen. Tegen twaalven gingen we naar bed.