Vejer, Conil en El Palmar - Reisverslag uit Vejer de la Frontera, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Vejer, Conil en El Palmar - Reisverslag uit Vejer de la Frontera, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Vejer, Conil en El Palmar

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

01 November 2023 | Spanje, Vejer de la Frontera

Heb heerlijk geslapen. Op ons gemakkie opgestaan. Mick dook als eerste onder de douche en ik volgde snel daarna. Nadat we fris en fruitig waren en gezellig aangekleed, stapten we bij Jo binnen. Heerlijk ontbijt. Yoghurt met blauwe bessen en banaan, kaneel en mijn eigen gemaakte granola, kop thee en een gekookt eitje. Jammie.

Hierna gingen we de deur uit. Wandelen door het oude centrum en de Joodse wijk van Vejer. Hoge oude muren met kantelen, een kerk dat vroeger een synagoge was, prachtige uitzichten op de witte stad, smalle straatjes, witte huizen, keien als straatstenen. Uiteindelijk kwamen we uit op Plaza de España met de prachtige fontein. Daar hebben we op een terras half in de zon koffie en thee gedronken. Na wat fotootjes te hebben gemaakt liepen we zo naar onze appartementjes, die hier om de hoek zijn.

Het was erg mooi weer. Graadje of 21 en strakblauwe lucht. Op naar het strand bij Conil de la Frontera, 10 km verderop. We wandelen langs de vloedlijn en komen bij restaurant El Curro Jiménez. De strandtent die Jo eigenlijk in gedachten had was gesloten. Maar alle tafeltjes bezet. Maar dan ziet Jo een stel afrekenen en ze gaat er op af. Duurde erg lang dat afrekenen en uiteindelijk konden we op een tafeltje erachter dat sneller vrijkwam gaan zitten.

We bestellen een fles verdejo en voor Mick een sangria. Helaas is er vanwege einde seizoen nog maar weinig te bestellen. Mick neemt pimientos de Padrón, Jo haai[e-1f648] en ik calamares a la plancha. We krijgen dit niet tegelijkertijd. Ieder toch beginnen met eten als het geserveerd wordt. Koud is het niet lekker. Het smaakt prima. Met uitzicht op het strand en de en met de blote voetjes in het zand genieten we volop.

Hierna lopen we lekker door de zee terug naar de auto. We besluiten om naar El Palmar te rijden. Dus hup in onze cabrio met dak open zoeven we deels over de boulevard. We komen in een hippe surfplaats. Sfeertje is hier een beetje zoals op Ibiza. We parkeren de auto en op een terras aan de boulevard gaat net een stel weg, dus deze mazzelaars hebben een mooi plekje in de zon met uitzicht op zee. We bestellen frisdrankjes en koffie. Beetje kletsen en vooral genieten. Ik kak wat in. Ondanks het gekakel van een groepje Spaanse jonge mensen sukkel ik een beetje in slaap. Ja ik denk dat ik heel wat ben maar energie is nog niet optimaal.

Rond zessen rijden we naar huis, parkeerplekje dichtbij gevonden, en gaan in de relaxstand. Nou ja Mick gaat de was ophangen, vanmiddag was aangezet. Ik ga op bed met een lekkere kop thee naast me foto’s redigeren en mijn dagboek bijwerken.

Rond half 8 eten we even geroosterd brood met ham en kaas bij Jo. In ons appartement drinken we een koffie en een thee. Ik ga zo nog even lezen en dan lekker slapen. Morgen grotendeels goed weer, dan bekijken we wel wat we gaan doen. Hier is het goed vertoeven [e-1f970]

• 02 November 2023 - 08:51

Marianne:

Haai? Wat een griezelig idee!

Geniet er lekker van meiden, na al dat harde werken komt een beetje rust en genieten wel van pas. [e-1f618][e-1f618]