Van San Gerardo de Dota naar Vergel de Punta Mala - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Van San Gerardo de Dota naar Vergel de Punta Mala - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Van San Gerardo de Dota naar Vergel de Punta Mala

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

09 Maart 2024 | Costa Rica, San Gerardo

De wekker ging voor Mick om half 7. Mick hup eruit en ik hup draai me om. Mick ging met een deel van de groep wandelen. Ik doe lekker lui. Ik slaap en soes tot 8 uur. We hebben heerlijk geslPen. Er lagen 3 dekens met verschillende prints en 1 sprei op bed. Uiteindelijk hebben we onder 2 dekens, waarvan er een halverwege de nacht van ons afging, geslapen.

Ik ga onder de hete regendouche. Wat een genot. Hete douche en daaronder je tanden poetsen. Mijn favoriete beging ban de dag. Haren föhnen, ook weer fijn. Ik vul beide reistassen met de laatste dingen en ga deze naar huisje 3-4 brengen. Is aan de overkant dus amper slepen. William zorgt weer dat alles bovenop het dak gaat.

Ik ga in het restaurant ontbijten. Ik bestel de American pancakes met mable syrop. Vers fruit en kopje thee. Helaas zijn de pain au chocolat al op. Ja dat heb je met die uitslapers. Ik ga in de tuin zitten aan de rand van de vijver. Ik geniet van deze onwijs mooie plek, van de vogelgekuiden, van de mooie bloemen. Een half uurtje later komen de wandelaars terug. We drinken met z’n allen eenkopje thee of koffie. Sharp 10.15, volgens planning, vertrekken we. We rijden weer door de slingerende wegen omhoog en omlaag. De uitzichten zijn prachtig. We rijden boven de wolken. We zien de witte wolken in de verte tegen de bergen aan hangen. Helaas op deze smalle wegen geen mogelijkheid voor een fotostop dus jullie moeten me maar geloven dat het echt heeeeel mooi was. Later kunnen we wel een keer stoppen voor een mooi plaatje.

Over enen zijn we op onze lunchstek. Ook hier een prachtig uitzicht. Er wordt zelfs een toekan gesignaleerd, zo’n Van der Valk toekan[e-1f92a] Het is hier onwijs warm. Weer ff wennen na een koele nacht. Mick neemt quesadilla’s en ik een club sandwich. En allebei een heerlijk vers fruitsapje.

We vervolgen onze weg en maken een stop om te pinnen en bij een supermarkt voor een koel drankje, bananen en ontbijt. Rond half 5 komen we bij ons onderkomen aan. Er zijn tenten met badkamer (glamping) en 2 kamers in het hoofdgebouw. Wij zijn op de kamer in het hoofdgebouw ingedeeld. Mick wil in een tent. Pfff. De 4 singels (2 man en 2 vrouw) moeten bij elkaar op een kamer hier. Enid doet moeilijk. Ze wil niet in een tent. Maar de kamer in het hoofdgebouw heeft een tweepersoonsbed. Mick dubt en uiteindelijk hak ik de knoop door. We gaan in het hoofdgebouw, een hoog, tweepersoonsbed en uitzicht over de hele tuin en tenten. We hebben een groot terras met luie stoelen en een ventilator boven ons hoofd, binnen en buiten. Het is hier onwijs warm. Gaat wat worden vannacht.

Mick gaat zwemmen in de rivier beneden, ik zit lekker op ons terras. Ik geniet zoals overal van de vogelgeluiden. Heerlijk, je wordt ermee wakker en je gaat ermee naar bed. Hier is een vogel die een aanhoudend geluid maakt. Bijzonder. Ik tuur of ik vogels zie en werk mijn dagboek een beetje bij. Heb mijn kleren uitgedaan en zit heerlijk in een sarong. Toch ook weer een lange reisdag en dat is vermoeiend. Niet helemaal tof gepland van Sawadee, 2 lange reisdagen achter elkaar. Komen we wel overheen hoor.

We douchen en doen luchtige kleren aan. Het is hier om 6 uur nog 30 graden in combinatie met een hoge luchtvochtigheid. Rond 7 uur lopen we naar een restaurantje een paar honderd meter verderop. Vanmiddag al de bestelling doorgegeven. Mick een biertje, ik een cola. Allebei tilapia want dat is hier de specialiteit. De vis is vanmiddag gevangen in de rivier. Smaakt prima, niet van die gekweekte bende. We kletsen weer gezellig. En we hebben het o.a. over het wennen aan deze hitte. Het zweet gutst van onze lijven. Terug in onze lodge drink ik met een deel van de groep nog een colaatje, Mick gaat naar onze kamer voor haar Spaanse les.

We gaan naar bed en houden uiteraard de fan boven ons bed aan. Verkoeling hebben we nodig want het komt vannacht niet onder de 26 graden [e-1f648] Met het geluid van een oerwoud aan krekels proberen we zo de slaap te vatten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Carla

Reisgek!

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 24
Totaal aantal bezoekers 20480

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 20 Mei 2024

Paolo knuffelen

01 April 2024 - 08 April 2024

Châteauroux en Parijs

23 Februari 2024 - 16 Maart 2024

Costa Rica

25 Oktober 2023 - 10 November 2023

Olijven plukken en logeren bij Joke

03 September 2023 - 24 September 2023

Frankrijk op de bonnefooi

09 September 2022 - 25 September 2022

Piemonte

26 Mei 2022 - 19 Juni 2022

Roadtrip Spanje

28 April 2022 - 02 Mei 2022

Roadtrip Noord-Ierland

12 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Roadtrip IJsland

17 November 2019 - 06 December 2019

Rondreis Egypte

03 Mei 2019 - 24 Mei 2019

Roadtrip Zuid-Italië

15 Mei 2018 - 12 Juni 2018

Roadtrip Namibië-Botswana-Vic Falls

05 Oktober 2017 - 28 Oktober 2017

Iran

03 Februari 2016 - 29 Februari 2016

Myanmar

16 Januari 2015 - 15 Februari 2015

Reis huwelijk Dennis-Shintaria en Laos-Cambodja

Landen bezocht: