Eerste dagen Miami Platja - Reisverslag uit Miami Platja, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Eerste dagen Miami Platja - Reisverslag uit Miami Platja, Spanje van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Miami Platja

Door: Carla Spierings

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 Juni 2022 | Spanje, Miami Platja

Ritje naar Miami Platja verliep voorspoedig. Eenmaal op het park op de golfbaan ging het even niet goed. De Tom Tom gaf het niet goed aan. Gloria, de eigenaresse, gebeld en die ging ons opwachten bij het Westin hotel. Dat vonden we zo en direct om de hoek, 100 meter verder was ons huisje. Nou Tom dat was toch niet zo moeilijk eigen parkeerplaats A3 en Carlo mag straks parkeerplaats A5 gebruiken, die bewoners zijn er niet. Rondleiding door het huis en de tuin en de weg naar het zwembad gewezen. We hebben de kamers verdeeld en alle spullen naar binnen gesjouwd.

Mick belegde het stokbrood en we aten op onze ruime loungebank met uitzicht op de golfbaan. Er is een min, het huisje ligt vlakbij de snelweg dus we horen het geraas van de auto. Jammer, maar gelukkig hebben de vogeltjes de boventoon.

We stappen in de auto en gaan naar het clubhuis en reserveren voor morgen 9 holes, teetime 9 uur, dan is het nog niet zo warm. Daarna op naar de Consum. Grote supermarkt met een versafdeling vis en vlees. Voor vanavond en morgenavond eten ingekocht en ook water en andere dingen zoals als een sixpack minimagnums….

Eenmaal weer thuis spullen in de koeling en lekker relaxen op de loungeset. We hangen allebei lekker onderuit. Eerst ff niks, we zien straks wel of we een duik in het zwembad nemen. Maar dat loopt anders. Mick gaat het zwembad inspecteren. Nou da’s niet best. Vies, veel insecten en bladeren in het water. Tja wat nu. Hier kan onze kleine Paolo niet in zwemmen.

Ik app Gloria. Ze gaat aan de slag. Ze belt dat ze een alternatief heeft. Tussen 5 en 6 komt ze langs en dan gaan we kijken. Mooi schoon zwembad. Check. Mooi huis, 3 slaapkamers, 2 badkamers. We gaan over. Maar tijdens het ritje terug en eenmaal in ons huis slaat de twijfel toe. We hebben nu een groot schaduwrijk terras met een enorme loungebank. Andere huis, klein terras, voornamelijk in de zon en met gewone terrasstoelen. En helaas we mogen geen gebruik maken van andere zwembad. Wat nu?

Ik overleg snel met Carlo, terwijl hij in een Teams meeging zit (!), of zwembad echt nodig is. We besluiten dat zwembad jammer is, maar dat schaduwterras en die lekker loungebank de plek is waar we veel zullen verblijven. Ze nemen het opblaasbadje mee. Kinderbedje en kinderstoel weer terug en wij blijven hier.

Zo tijd om de fles rosé open te trekken. We kletsen wat met onze Spaanse buren, waarvan de jonge vrouw goed Engels spreekt (het kan dus wel Spanjaarden). Ze werkt voor Friesland Campina. Grappig. Zij komen hier vaak. We krijgen tips over strand en zo. Erg handig. En ze vertellen dat dinsdag of woensdag het zwembad mogelijk gerepareerd wordt. Want de vervuiling wordt o.a. veroorzaakt door een defect onderdeel.

Nou we gaan het zien. Wij zitten weer te genieten van de rosé en van het uitzicht op de golfbaan.

Zo tegen achten duik ik de keuken in. Een heerlijke bak sla met van alles erin met wat gesneden feta bovenop. En gamba’s in de paellapan bij gebrek aan een wok. Fijngesneden knoflook, pittige paprikakruiden en uitgeknepen citroen. Even bakken tot ze mooi rose zijn. Wijntje erbij en lekker kokkerellen. Ben ik in mijn sas.

We smullen allebei. Ik kon het niet laten en neem nog een ijsje. Kopje Nespresso (!) een een kopje thee met een stukje chocola erbij. We duiken in onze boeken en genieten van de zwoele avond, alhoewel dat hier wat minder is, en dat vinden wij niet erg.

Wekker gezet want we gaan golfen. Teetime om 9 uur. We hebben heerlijk geslapen. We halen alleen wel dat plastic tussenlaken eraf. Wie dat bedacht heeft? Absoluut niet geschikt voor vrouwen met nog steeds opvliegers.

Ik huur voor € 5 een driewielbuggy. Ook al hebben we een half setje, voor dat geld ga ik niet sjouwen in de zon. Bij hole one staan 3 Duitsers te wachten. Zij hebben een teetime om 9.10. We kletsen even in het Engels, ja ja Engels sprekende Duitsers, ze bestaan. Ga lekker voor. Wij geen gehijg in onze nek.

Eerste klappen zijn een daalder waard. Met onze drivers slaan we de bal mooi op de fairway. Dat geeft moed. Even later komt er een oudere man achter ons. We laten hem voorgaan. Als hij afslaat is het een prutbal. Hij excuseert nog dat ie meestal beter slaat, maar nu met publiek niet. Haha, je moet je ogen ook op de bal houden en niet naar 2 mooie vrouwen kijken….

We spelen gestaag de ene na de andere hole. De ene hole gaat beter dan de andere hole. Het is een beetje heuvelachtig met prachtige huizen langs de holes en bergen in de verte. Jaloersmakend die huizen zo aan de fairway. We doen er tweeënhalf uur over, hebben een redelijke score, hebben onze handicap niet verbeterd en zijn wat ballen kwijtgeraakt. Heerlijke ochtend. Al moet ik zeggen dat op de laatste hole de zweetdruppels zo over mijn rug gleden.

In nog geen 5 minuten zijn we met de auto weer thuis. Ik ga douchen. Als ik onder de douche vandaan kom, zie ik dat er een laag water in de badkamer staat. De douchekop spuit zo alle kanten op dat het een waterballet is geworden. Ik probeer met handdoeken de boel op te dweilen. Gaat niet echt. Dan in een kast een emmer met een mop en zo’n uitwringbakkie. Dat gaat beter. Toch baal ik dat ik in mijn blote reet hier moet dweilen. Het is niet anders.

Mick is gewaarschuwd en doucht wat voorzichtiger d.w.z. ze houdt de douchekop in haar hand. Ja maar dat is dan weer gekut met haar wassen.

We hebben nog een badkamer, daar de volgende keer douchen, kijken hoe dat gaat.

Ik duik in de loungebank en kom een beetje bij. Mick zorgt voor de lunch en een kopje thee. Ik word verwend. De middag brengen we in de relaxstand op ons schaduw terras onderuit gezakt door. Prima uit te houden.

Tegen achten of zo duikt Mick de keuken in. Een bakplaat met o.a. courgette, paprika, knoflook en een Spaanse chorizoachtige worst in stukjes gesneden. Heerlijk. De rosé smaakt er heerlijk bij, evenals het Magnum ijsje toe.

We brengen de avond verder lezend door. Prima nacht en vandaag lekker uitgeslapen. Na het ontbijt neem ik een douche in de andere badkamer. Prima douche, alleen dat verrekte douchegordijn tegen je aan. Heb ik een hekel aan. Wel is de badkamer droog. Mick neemt toch de douche in ‘onze’ badkamer. Ondanks maatregelen, weer een waterballet. Wat een gekut. Nou ja, even met de mop er doorheen en het is weer droog.

Ik probeer ondertussen van de 2 eenpersoonsbedden een bed te maken. Alleen eenpersoonsbeddengoed. Carlo geappt. Neem tweepersoonsbeddengoed mee.

Ook al append het boodschappenlijstje samengesteld. We houden rekening met hun vegan wensen. Geen probleem. We gaan zo wandelen door Miami Platja en daarna boodschappen doen. De familie uit Pinell de Brai verwachten we rond drieën. Eindelijk zie ik ze alledrie weer, en in het bijzonder de kleine Paolo, nu 7 maanden. Nu nog kwestie van uurtjes……

• 09 Juni 2022 - 19:42

Mariska:

Hallootjes,
    Heb net in Prinsenbeek bij tante Truecy de laatste 3 verslagen van jullie belevenissen op jullie reis voorgelezen.
    Wat hebben genoten en ook verschikkelijk gelachen.
    Je bent een kei in verhalen vertellen Carla.
    Het is jammer dat Carlo en Coralie met Paolo er nog niet zijn want dat had Truecy ook wel leuk gevonden van hen te horen en foto’s te zien.

Lieve groetjes van Truecy en mij ook aan Monique, Carlo en Coralie.

• 11 Juni 2022 - 15:00

Paola:

Ben een beetje uithuizig geweest de laatste dagen dus zit nu pas weer van je heerlijke verhalen te genieten! Alle problemen weer opgelost? Het belangrijkste is om gezellig met je familie een paar dagen door te brengen! En die stomme douchekop kun je gewoon een nacht in schoonmaakazijn (bestaat vast ook in de supermarket) te leggen en dan doet hij het weer goed. Het is wel niet jullie pakkie an, maar dan kun je hem iig. gebruiken zonder te dweilen! :D Geniet lekker van de spaanse zon en gezellige dagen met elkaar!