Nog een paar dagen en dan.... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen en dan.... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen en dan....

Door: Carla Spierings

Blijf op de hoogte en volg Carla

13 November 2019 | Nederland, Haarlem

Nog een paar dagen en dan reizen we af richting Egypte, het land van de piramides en de farao’s. En van het mooie weer. Ja, die piramides stonden nog hoog op onze bucketlist.

We gaan 3 weken rondreizen. We hebben bewust gekozen voor een groepsreis van Djoser. Djoser hanteert het principe vrijheid-blijheid en de groepen zijn klein.
En alhoewel wij (en ik in het bijzonder) het ontzettend leuk vinden om zelf een en ander uit te zoeken, samen te stellen en te boeken, vinden we dit stiekem wel lekker makkelijk zo. Haha.

Op de reisdagen ben je overdag met de groep en de dagen dat je in een plaats verblijft, kun je met de groep mee of je gaat lekker zelf op pad. We kunnen met de groep gaan eten maar ook gewoon met z’n tweetjes ergens een happie eten. Dat past wel bij 2 eigengereide reizigers zoals wij.
En omdat Egypte niet 100% veilig is, vinden we het wel prettig om met een groep te reizen. En we hebben absoluut niks tegen mannen, integendeel, maar de Arabische moslim mannen in Egypte hebben nu eenmaal niet de reputatie vrouwvriendelijk te zijn. We zullen het meemaken. We laten ons hierdoor absoluut niet tegenhouden. We stellen ons positief op en zullen genoeg vriendelijke mannen en vrouwen tegenkomen. Dat weet ik zeker.

We gaan o.a. Alexandrië, Cairo, Aswan, Luxor en Abu Simbel bezoeken. En 2 dagen een soort minicruise over de Nijl met een oude felucca. Niet in zo’n luxe cruiseschip maar zoals de Egyptenaren reizen. Lekker authentiek. En of we het slapen in een slaapzak op een dun matrasje op het dek fijn vinden, dat lezen jullie wel!! Ennuh, de laatste 2 dagen relaxen we en rusten we uit aan de Rode Zee. Een reis die wij zelf ook zo ongeveer gepland zouden hebben.

Ik ga weer een dagboek bijhouden en als je wil mag je lekker meelezen. Kun je een beetje meereizen. Foto’s ga ik hier niet plaatsen want dat is een drama. Foto’s zal ik uploaden in Polarsteps. Dat is een reisapp. Als je dus foto’s van onze reis wil zien, kun je de app downloaden en mij een volgverzoek sturen.

Wij hebben er onwijs veel zin in. Veel zon en een graadje of 27. Net niet te warm, gewoon lekker temperatuurtje. En geen regen. Heerlijk vooruitzicht.

We vertrekken zondag de 17e. De vlucht vertrekt om 7.00 uur!! Dat betekent vroeg op. Geen hobby van deze 2 avondmensen. Maarruh..... we gaan op reis dus dan is het niet zo erg. Haha.

En oh ja, vrijdag 6 december laat op de avond landen we weer op Schiphol. Mick’s verjaardag en Sinterklaas vieren we dus in Egypte!!

Salaam aleikum!!

• 13 November 2019 - 20:42

Lidy:

Hoi Monique en Carla

Ik wens jullie een super mooie reis. Ben zelf een jaar of 20 geleden daar geweest. Vond t helemAAL TOP.
    Zit net v.a. vandaag in Lagos, Portugal. Was heerlijk weer, 20gr!!!
    Hoop dat t zo een beetje blijft. Wat wandelen, rijden in de omgeving. Zitten in een leuk en ruim appartement. Is van een kennis van Miek waar ik mee op vakantie ben.
    Kijk uit naar de verslagen van je, Carla, gezellig. Knuffel Lidy

• 13 November 2019 - 23:09

Marjolijn:

Heel veel plezier lieve meiden. Geniet, klinkt fantastisch! We gaan jullie graag volgen. Pas goed op elkaar. XX