Terugreis deel 2 - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Terugreis deel 2 - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Terugreis deel 2

Door: Carla Spierings

Blijf op de hoogte en volg Carla

24 September 2022 | Nederland, Haarlem

Om half 6 reden we de Vuurtonstraat weer in. Back home. De laatste reisdag is smoothly verlopen.

Even voor de wekker ging, 8 uur, werd ik wakker. Hup eruit, douchen en daarna Mick liefdevol manen om ook onder de heerlijke douche te komen. Gisteravond ook al gedoucht. Ja, twee keer omdat het een heerlijke douche is. Omdat alles klopt. Inloopdouche, schoon douchegedeelte, goede straal, warmte goed te regelen, hoogte van de douchekop goed te regelen zodat als je je haar wil wassen je niet als een gebocheld oud wijffie onder de douche staat en heerlijke douchegel. We maken koffie en thee en vullen de thermoskan met heet water. Laatste spullen in de overnachtingstas. Snel even langs de Lidl waar ik verse broodjes, een yoghurtje en voor de laatste keer een pain au chocolat scoor. We kunnen nu op pad. We zijn zo op de snelweg en het is lekker rustig op de weg.

Trouwens in het hotel waar wij sliepen heeft elke kamer een thema. Net voor het naar bed gaan gisteravond zag ik dat ons kamer het thema Parijs, Eiffeltoren, heeft. Tja, need I say more. Parijs, de stad die onlosmakelijk met ons gezin is verbonden. De eerste vakantiebestemming van papa en mama, de stad waar we hun 25-jarig huwelijk gevierd hebben, waar we met de kinderen en kleinkinderen hun 50-jarig huwelijk hebben gevierd, de stad waar we zo vaak een weekendje naar toe gingen, waar de schoonzonen met papa de finish van de Tour de France gingen kijken, de stad waar papa’s as in de Seine is uitgestrooid… Nu met tranen in mijn ogen schrijf ik dit, tranen omdat ik hem na 4 jaar nog steeds mis. Maar ik koester de vele mooie herinneringen. En op deze vakantie ging er geen dag voorbij of ik zag een witte vlinder en kon even ‘dag pap’ zeggen. Pap reisde met me mee.

In de auto maak ik de ontbijtjes. Zo de magen weer gevuld. We rijden langs de beginnende herfstkleuren in de Eiffel, de Moezel en de Ardennen. We passeren het racecircuit Francorchamps. We zien in de Moezel veel wijnranken. En veel grote velden met zonnepanelen. We zoeven over de Duitse snelwegen met 130 km per uur, cruise control aan. Lekker ontspannen rijden. We stoppen een keer voor een bakkie koffie en thee. In België tanken we, lekker goedkoop. Mick had eerste gedeelte gereden, ik na de koffiepauze en nu neemt Mick het weer over.

Om 1 uur zijn we in Sprang-Capelle. Gaan we ergens lunchen of eten we soepje uit de vriezer met wat brood en beleg. We kiezen voor dat laatste. Gezellig bijkletsen. Glaasje wijn erbij. We helpen Joke nog met de tuinspullen in het tuinhuis zetten en de kussens en zo naar zolder.

Dan een dikke knuffel en we rijden weg. Misschien, heel misschien komen we een paar dagen, klein weekje, ook naar Vejer de la Frontera. Even kijken hoe of wat. We beloven nog niks.

We rijden naar huis. In Brabant regende het en hoe dichter we bij Haarlem komen, hoe meer zon we zien. Da’s wel fijn.

We kijken terug op een heerlijke vakantie. Uiteraard hebben we al plannen voor volgende reizen, lang, kort, dichtbij en ver. Gaan we de komende tijd verder uitwerken. Ik ga in ieder geval eind oktober 11 dagen naar El Pinell de Brai, mijn neefje Carlo en zijn vriendin Coralie helpen met de kampeerweek van College Hageveld en voor de kleine Paolo zorgen.

Voor nu, dank voor het meelezen, voor de leuke reacties. Arrivederci!

• 24 September 2022 - 20:12

Paola:

Jij bedankt dat ik weer van jullie reis heb mogen mee genieten! Fijn ook weer om thuis te komen toch? Ook omdat er altijd al meteeen weer een nieuw plan van reizen is! En lekker in eigen bed is ook altijd fijn!

• 24 September 2022 - 20:33

Lidy:

Hoi Monique en Carla
    Dat was weer een mooie reis die jullie (helaas alweer)achter de rug hebben. Leuke verslagen ik heb er van genoten.
    Ook fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn.
    Hoop jullie snel weer te zien en te spreken.
    Liefs Lidy

• 25 September 2022 - 09:37

Geertje:

Welkom thuis weer, lieve lady's

Een heerlijke tijd met veel belevenissen en .......... herinneringen voor altijd.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben. Dat proefde ik aan die leuke verslagen en fraaie foto's.

Lieve groet, Geertje