Cabourg - Reisverslag uit Merville-Franceville-Plage, Frankrijk van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Cabourg - Reisverslag uit Merville-Franceville-Plage, Frankrijk van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Cabourg

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

10 September 2023 | Frankrijk, Merville-Franceville-Plage

Zaterdag! We hebben heerlijk geslapen en zijn bijtijds, voor 9 uur ons bed uit. Mick als eerste en ze heeft al een ontbijtje op als ik naar beneden kom. Ik maak mijn bakkie yoghurt en zet een kopje thee.

We besluiten een dagje niks te doen. Lekker hangen in ons tuintje. Ik nestel me op de hangstoel en ga de zaterdagkranten lezen. Mick is bezig bijtje. Ze doucht al, ze draait een was (eco en dat duurt dus 3 uur) en gaat naar het dorp om een baguette te halen. We maken onze lunch, baguette met rauwe ham, geitenkaas, tomaatjes en komkommer. Inmiddels zijn we onder het schaduwdoek gaan zitten. Het is 29 graden. Lekker in de relaxstand boekje lezen. Heerlijk, we doen waar we zin in hebben en dat is weinig tot niks.

Rond 4 uur rijden we naar Cabourg, een kustplaats 9 km verderop. Het was ff zoeken maar uiteindelijk vonden we een parkeerplek in het centrum, en nog gratis ook[e-1f4aa] We wandelen door de winkelstraat waar leuke winkeltjes zijn en veel restaurantjes. We passeren een mooi oud groot hotel en casino (daar stikt het hier in Frankrijk van) en komen aan bij het strand. Het is druk. Niet zo gek natuurlijk, het is 30 graden. We flaneren over de boulevard en gaan op een terrasje wat drinken. En dan heerlijk kijken naar de mensen. Veel schaars geklede mensen, mannen met ontbloot bovenlichaam, vrouwen èn ook mannen met vreselijke tattoo’s, verschrompelde bruine lijven, huilende kinderen, mannen met witte sokken in badslippers, vrouwen met hangtieten. Heerlijk om dit allemaal gade te slaan. We wandelen hierna nog een stukje over de boulevard en gaan dan de winkelstraat weer in. Af en toe een winkeltje in en ook kijken naar de menu’s van de restaurants. We vinden een paar leuke tenten. Pas om 19.00 uur zijn we welkom bij de restaurants. We lopen dus wat heen en wieder en komen uiteindelijk op een leuk terras terecht. Een zeer aardige Franse ober, die onder de indruk is van mijn Frans en mijn uitspraak[e-1f4aa][e-1f4aa] Mick heeft magret de canard en ik entrecote. Erg lekker.

We gaan naar huis en drinken daar een kopje espresso en thee. En genieten van de zwoele avond. Verder met boekje lezen.

Zondag! Natuurlijk is Mick bijtijds uit de veren. Ik kom tegen half 10. Mick heeft al ontbeten en gedoucht. Pfff. Ik ga op mijn gemak ontbijten en duik in de hangstoel. Ook vandaag wordt een luie dag. Mick gaat even een verse baguette halen voor de lunch.

Relaxend brengen we de ochtend door.

Rond 1 uur is het tijd voor de lunch. Daarna weer niks doen. Mick zoekt een golfbaan voor morgen uit. Vandaag is het nog 30 graden, morgen een stuk lager. Dus dan kunnen we golfen. We reserveren een baan bij Caen (rijmt). Met een golfbuggy. Ja, dit meisje is nog niet fit genoeg om 9 holes van een grote/lange baan te lopen. Het is maar zo, we kunnen in ieder geval golfen.

We bespreken onder het genot van een glas rosé en een knabbeltje onze opknap plannen voor Huize Vuurton. Niet altijd op een lijn, maar daar komen we wel uit. Ik ga douchen en kleed me gezellig aan. Rond half 7 gaan we naar de kust. Zijn op eenna alle restaurants zondagavond gesloten. Dat geloof je toch niet. We kunnen wel crêpes of galettes eten. Hmmm, dat is iets voor de lunch. We besluiten richting Cabourg of Dives sur Mer te rijden. Dan zien we een restaurant op Google maps in ‘ons’ dorp. Wij ernaar toe. Blijkt een pizzeria te zijn, alleen afhaal. Nou, we bestellen 2 pizza’s en rijden naar huis. We smullen van de heerlijke pizza’s. Quatro formaggio voor mij en vegetarische pizza voor Mick. Beide zeer rijkelijk gevuld en lekker.

Ik werk mijn dagboek bij en Mick zet een bakkie espresso en thee. De avond valt in en we horen en zien het grasmonster om ons heen. Als het gaat schemeren gaan de koplampen van het grasmonster aan. Alsof het grasmonster dan beter kan zien of zo. Erg grappig vinden wij.