Honfleur - Reisverslag uit Merville-Franceville-Plage, Frankrijk van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Honfleur - Reisverslag uit Merville-Franceville-Plage, Frankrijk van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Honfleur

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 September 2023 | Frankrijk, Merville-Franceville-Plage

Vanmorgen waren we bijtijds wakker en er ook bijtijds uit. We konden weer lekker in de tuin ontbijten. Doel vandaag is Honfleur. 10 uur zaten we in de auto en drie kwartier later waren we in Honfleur. Parkeerplaats bij haventje was niet te vinden, dus stukkie terug naar de grotere parkeerplaats die ook nog eens gratis was[e-1f92a] 800 meter lopen en we waren bij het Vieux Bassin. Even een plattegrond scoren bij de tourist information en dan een terrasje op. Nou die zijn er hier in grote getale. Na een espresso en een thee met uitzicht op de Vieux Bassin gaan we wandelen door het centrum. Honfleur is een gezellige plaats met een erg leuk centrum met veel winkeltjes en restaurantjes. We kijken in sommige galerieën maar zien niks leuks of het is veel te duur. Er is een mooie oude houten kerk en her en der nog wat vakwerkhuizen.

Rond een uur komen we weer uit bij het Vieux Bassin. Onder de parasol aan de rand van het Vieux Bassin genieten we van moules frites roquefort. Het zijn kleintjes, dus heel veel mosseltjes open maken, maar ze zijn erg lekker. We wandelen hierna nog wat rond. Ik koop een ijsje, 1 bolletje caramel salé. Met stip het lekkerste karamel zeezout ijsje dat ik ooit geproefd heb. Stukje verder wandelen door de leuke straatjes in de schaduw want het is erg warm. Onderweg scoren we bij de boulanger een lekker bruin stokbrood. Vanavond doen we makkelijk.

We rijden richting huis en stoppen bij E. Leclerc om repen Lindt chocolade, poire intense, te kopen. In Nederland niet te krijgen en wij zijn dol op deze smaak. Hebben ze er nog maar 3. Pffff. Die zijn voor ons. En we kopen er ook 2 met vijgensmaak. We gooien bij meneer Leclerc ook onze tank vol. Er staat een ouder echtpaar voor ons, de auto ongeveer 1,5 meter van de tankautomaat af. En tankingang zit aan de andere kant. Dit gaat dus niet. Nee slimpie, wie zet zijn auto er dan zo ver vanaf. Naar voor, naar achter, naar voor, naar achter en uiteindelijk scheef ervoor. Nu gaat het wel. Wij liggen in een deuk. Op zich niet erg dat we moeten wachten maar het is 30 graden, we smelten. Wij hebben natuurlijk in no time onze tank vol en rijden lachend naar huis.

Als we thuis zijn gaan we lekker in de tuin zitten. Inmiddels is het half bewolkt. Best wel even fijn. Ik duik in de schommelstoel en Mick in de hangmat. We doen allebei een klein tukkie. Rond zessen komt de eigenaar langs. Hij heeft zelf crêpes gebakken en komt een bord met 4 crêpes brengen. Met hun huisgemaakte jam smaken ze opperbest. Lief van hem.

Inmiddels hebben we ook bericht van Airbnb dat ons huisje bij de landingsstranden in Ver-sur-Mer van 12 tot 17 september ok is. Mooi. Ik had thuis dit huisje al gevonden en we zijn blij dat het nog vrij is.

We eten stokbrood met rauwe ham, kipfilet en Franse, ja hoe kan het anders, haha, kaasjes. Glaasje rosé erbij. De meisjes leven weer als Godinnen in Frankrijk. We hebben het onwijs naar ons zin. We doen alles op ons gemakkie. We doseren de activiteiten goed. Het gaat goed met dit meisje. Soms even pas op de plaats maar merendeels gaat het lekker.

Samen kletsen we veel, hebben we goede gesprekken en vooral lachen we veel samen. Lekker gevoel dat we nog een paar weken te gaan hebben[e-1f4aa][e-1f4aa]

• 10 September 2023 - 10:50

Marianne:

Zo leuk weer om te lezen dat jullie het zo geweldig hebben! Mooi reisverslag weer!!