Off we go... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Off we go... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Off we go...

Door: Carla Spierings

Blijf op de hoogte en volg Carla

11 Juli 2021 | Nederland, Haarlem

Nog 1 nachtje slapen en dan off we go…. IJsland! Eindelijk!
Vorig jaar hebben we deze reis moeten annuleren vanwege de coronabeperkingen en de lockdown. Nu 2e poging.

Het was tijdens de voorbereidingen dit voorjaar spannend of het allemaal zou lukken. Corona is een onvoorspelbaar fenomeen gebleken. Maar toch gingen we langzamerhand de goede kant op en gingen we erin geloven dat het dit jaar zou lukken. Versoepeling na versoepeling werd aangekondigd en half mei mochten we van Mark Rutte gelukkig weer gaan reizen. Een aantal landen werden geel. IJsland hadden we ook verwacht maar bleef nog oranje. Dat lag niet aan ons maar aan IJsland. Dat heeft strenge eisen. Ze hebben relatief weinig besmettingen en doden en willen dat vooral zo houden. En dat begrijpen we heel goed.
Eind mei, jippie, IJsland werd geel. Weer een stap verder en met 2 vaccinaties mocht je IJsland binnen zonder quarantaine gedoe. Mooi, tweede prik gepland op 8 juli en 12 juli vertrekken.
En net als Nederland verandert ook IJsland regelmatig de reisregels rondom covid-19. Half juni lazen we dat er 14 dagen tussen de tweede prik en de aankomst in IJsland moest zitten. K*t. Wat nu? Bij ons zit er 4 dagen tussen. Uiteindelijk is het ons gelukt om op 24 juni de 2e vaccinatie te scoren. Niets staat ons meer in de weg. IJsland staat zelfs op groen! Alleen is er nog de dreiging dat Nederland op rood gaat en dat het buitenland dan de toelatingseisen bijstelt. Wij zijn dan al vertrokken en in IJsland. Een goeie die ons dan van dat eiland af krijgt.
Daarom geloven we het pas als we morgen in het vliegtuig zitten. Mijn reishart zal harder kloppen, en ik denk dat ik ff slik als ik op IJslandse bodem sta. Na zo’n bewogen anderhalf jaar.

We hebben ons goed voorbereid. Alle tijd voor gehad. Route een aantal keer aangepast en we denken een hele mooie reis te gaan maken.
Reistassen zijn gepakt. Dat was een lastige dit keer. Temperaturen variëren van ’s morgens erg koud tot ’s middags lekker zonnetje. Vooral functionele kleding. Die modeshow komt thuis wel weer. Haha. Slaapmaskertjes gaan in ieder geval mee, het is in juli per dag ongeveer 21 uur licht…

We zijn er ongelofelijk aan toe. Zeker na de nare en zware afgelopen weken. We hebben er onwijs veel zin in en kijken uit naar de prachtige natuur en het avontuur. Ook zal de reis voor afleiding zorgen. Just what we need. Ik hoop dat jullie weer met veel plezier met mij (ons) meereizen en meegenieten.

• 11 Juli 2021 - 10:30

Paul F :

Genieten maar jullie 2!!!

• 11 Juli 2021 - 10:34

Puck:

We kunnen ook niet wachten! Tot morgen x puck

• 11 Juli 2021 - 10:50

Elly Aarssen:

Goeie reis en veel plezier in IJsland, jullie hebben het verdiend. Ik kijk uit naar jullie reisverslagen.
    Liefs El

• 11 Juli 2021 - 10:50

Elly Aarssen:

Liefs El

• 11 Juli 2021 - 11:14

Lidy Weijers:

Hoi Monique en Carla

Wat ben ik (stilletjes) stik jaloers op jullie!
    Reden jullie bekend, ik zou ook naar IJsland gaan. Maar mijn reis (georganiseerd) werd geannuleerd. Op zich vond ik dat niet erg, vind het nog geen fijne tijd om te reizen.
    Maar ok, jullie hebben ballen

• 11 Juli 2021 - 23:22

Lidewij Honcharik:

Heel heel veel plezier. Ik ga absoluut alles lezen en heerlijk meegenieten. Jullie verdienen een prachtige reis.

• 12 Juli 2021 - 18:01

Paola:

oooops....nu pas gezien!!!!! Wat heerlijk dames! Dat wordt weer genieten! Moet echt een heel bijzondere reis worden weer! Heel veel reisplezier en avontuur in dat bijzondere land! Ik reis weer heerlijk met jullie mee, dank zij de mooie foto's en verhalen!
    Liefs van mij1