Golfen in Caen - Reisverslag uit Merville-Franceville-Plage, Frankrijk van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Golfen in Caen - Reisverslag uit Merville-Franceville-Plage, Frankrijk van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Golfen in Caen

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

11 September 2023 | Frankrijk, Merville-Franceville-Plage

Vandaag op naar de golfbaan. Ontbijten, douchen en golfkleren aan. Ja, polo met kraagje is op de meeste golfbanen gewenst. Doen we gewoon. Mick een rode broek aan en ik een oranje/rode broek aan. Om de clichés maar weer eens te bevestigen. Of is dat toeval? Ja, dat is toeval.

Golftassen in de auto en off we go. De golfbaan van Caen is ons doel. Klein oponthoud omdat de brug over de Orne lang openstaat. Is het niet de open brug bij Heemstede, hebben we hier een open brug.

Aangekomen tassen uit de auto en golfschoenen aan. We melden ons bij de caddiemaster. Twee dames, ergens in de 20, waarvan de een geen knoop Engels spreekt en de ander 3 woorden. Ik had gereserveerd en betaald (online 15% korting, dat is natuurlijk weer leuk) en dat kunnen ze verstaan en het klopt. Ik sta zelfs met naam en toenaam op het grote elektronische bord in de hal. Helaas, geen golfkar voor ons beschikbaar. Dan 2 trolleys huren. 9 holes een golftas sjouwen, doen we niet. Gelukkig is het een duwkar en geen trekkar. We vinden hole 1 en we slaan beide goed af. De eerste klap is een daalder waard zullen we maar zeggen.

Het is een leuke baan. Wat vlak, niet echt spannend, wel de langste 9 holes van deze golfbaan. We slaan af van de rode tees, de makkelijkste. Het is bewolkt en een graadje of 20. Ideaal golfweer. Mick doet het erg goed. Ik sla wisselvallig. Merk dat mijn conditie ruk is. Maar doorzetten Spierings. Ik spreek mezelf aan en vlinder papa wappert met me mee en moedigt me aan. Ik wil bijna de laatste 2 holes laten schieten maar zet toch door. Mick heeft de score bijgehouden en ze heeft 8 boven par. Een zeer goede score. Ik ben trots op haar. Ik ben ook trots op mezelf. Toch maar weer geflikt. Ben niet zo snel van opgeven.

We zetten onze tassen bij het clubhuis en gaan daar lunchen. Het is inmiddels ook al half 2. We nemen allebei een ceasar salad. Wat een heerlijke is dit. Niet zo’n grote bak sla met wat kip en zo maar kip, Parmezaanse kaas, spek en zo van goede kwaliteit.

We rijden naar huis en gaan bij de Carrefour in ‘ons’ dorp boodschappen voor vanavond doen. Makkelijke hap, pasta pesto. Verse pasta, pesto uit een potje. Rucola, tomaatjes en Parmezaanse kaas erbij.

We gaan in de relaxstand in de tuin. Het zonnetje is tevoorschijn gekomen. Ik duik in de hangmat en lees mijn e-book, 1100 pagina’s. Heerlijk. Onze tuin grenst aan die van de eigenaren. De heer des huizes heeft loungemuziek opstaan. Past precies bij onze relax mood. Mick gaat douchen en komt dan ook buiten zitten. Mick gaat koken en ik duik onder de douche. Pak ook mijn reistas in, Mick heeft dat al gedaan. Morgen gaan we Caen verkennen en dan door naar onze volgende stek in Ver-sur-Mer, bij de Invasiestranden.

We eten buiten en drinken koffie en thee. Rond half 9 gaan we naar binnen. Het is wat fris buiten. De hitte is hier over en dat vinden we best fijn. We zijn benieuwd naar ons volgende stekkie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Merville-Franceville-Plage

Carla

Reisgek!

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 20434

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 20 Mei 2024

Paolo knuffelen

01 April 2024 - 08 April 2024

Châteauroux en Parijs

23 Februari 2024 - 16 Maart 2024

Costa Rica

25 Oktober 2023 - 10 November 2023

Olijven plukken en logeren bij Joke

03 September 2023 - 24 September 2023

Frankrijk op de bonnefooi

09 September 2022 - 25 September 2022

Piemonte

26 Mei 2022 - 19 Juni 2022

Roadtrip Spanje

28 April 2022 - 02 Mei 2022

Roadtrip Noord-Ierland

12 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Roadtrip IJsland

17 November 2019 - 06 December 2019

Rondreis Egypte

03 Mei 2019 - 24 Mei 2019

Roadtrip Zuid-Italië

15 Mei 2018 - 12 Juni 2018

Roadtrip Namibië-Botswana-Vic Falls

05 Oktober 2017 - 28 Oktober 2017

Iran

03 Februari 2016 - 29 Februari 2016

Myanmar

16 Januari 2015 - 15 Februari 2015

Reis huwelijk Dennis-Shintaria en Laos-Cambodja

Landen bezocht: