Terugreis - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Terugreis - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Terugreis

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

19 September 2023 | Nederland, Haarlem

Zo de meisjes zijn weer thuis.

We waren vanmorgen bijtijds wakker dus hup eruit. Douchen, aankleden en laatste zooi in de reistassen. Mick maakt de doucheruimte schoon en ik de wc. Ik regel een en ander in de keuken. Snelle ontbijtjes, kopje thee en kopje espresso. Koelkast leeg. Ik laad alles in de auto, Mick veegt boven en beneden. Ja, we moeten het schoon opleveren of € 30 betalen. Nou dat lappie en die bezem doen we zelf. Gewoon de Franse slag. Haha.

Sharp 9.00 uur rijden we weg. Eerst even in het dorp een baguette scoren. En mijn lief neemt een pain au chocolat voor me mee. De eerste en dus de laatste van deze reis. Zo lekker, maar een dikmaker. Nog even over de landwegen en dan de snelweg op. Het gaat allemaal voorspoedig. Al rijdend maak ik een bakkie espresso (uit een zakkie) en een beker thee (ook met een zakkie[e-1f92a]). We rijden over de fraaie Ponte de Normandie. Rond half een stoppen we op een Aire. Mick gaat hoognodig sanitair ontspannen en ik beleg de baguette. We hebben echt trek. Laatste ham en camembert gaat op. Gelukkig maar want die camembert ruikt erg sterk. Elke keer als de koelkast open ging, kreeg je het idee in een kaaswinkel te zijn. En als ik in de auto iets uit de tas haalde, kwam ook die camembert geur door de auto. Dat is nu over. We rijden weer verder en Mick blijft rijden. Veelal 110 km of 130 km per uur en het is rustig, dus lekker op de cruise control.

Voor Lille neem ik toch het stuur over. Mick moet even relaxen en ik kan natuurlijk best rijden. Krijg natuurlijk wel de wirwar rondom Lille voor mijn kiezen, Gand (Gent) moeten we aanhouden. Pfff. In de drukte toch altijd weer een uitdaging. Ik manoeuvreer vlekkeloos door dit snelwegen oerwoud. België is een makkie totdat je bij Antwerpen komt. Altijd druk, altijd file. We gaan niet door de Kennedytunnel maar door de Liefkenshoektunnel. Tol, jammer dan, nu schiet het lekker op. Vlak voor de grens gaan we even de snelweg af om te tanken. € 1,77 de liter, fill him up please. Mick neemt het nu weer over.

En zo zijn we snel in Nederland. Paar stukken langzaam rijden en dan bij Utrecht begint het te miezeren en dat eindigt in Haarlem met fikse buien. Het koude kikkerlandje, we zijn weer thuis.

Even langs Appie om de koelkast met het hoognodige te vullen en 2 pizza’s te scoren. Even voor 7 uur zijn we thuis. Auto uitladen en pizza’s in de oven. De heerlijke vakantie is voorbij. We kruipen zo op de bank, bijkomen van de rit en nagenieten. Morgen de wasjes en zo.

En nu op naar onze volgende reis. 25 oktober stappen we in het vliegtuig, op naar Spanje, eerst aan het werk olijven plukken op de boerderij van Carlo en Coralie, en die kleine Paolo knuffelen, en dan logeren bij Joke. De meisjes hebben de smaak weer te pakken… Of ik dan een dagboek ga bijhouden weet ik nog niet. Ik meld me in ieder geval in Stamps rond 12 oktober, eerste controle in het AVL. Toch weer een spannend momentje.

Liefs

Car[e-1f48b][e-1f618]

• 21 September 2023 - 09:54

Ada:

Lieve meiden, wat heb ik weer genoten van jullie reisverslag. Carla top dat je al weer zo sportief en positief in het leven staat. Ik gunde jullie deze vakantie zo graag. Jullie hadden het dubbel en dwars verdiend.

gelukkig kunnen jullie je weer verheugen op de volgende vakantie. VIER HET LEVEN[e-1f495][e-2763]️[e-2763]️

lieve groet,