Belfast dag 2 - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Belfast dag 2 - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Belfast dag 2

Door: Carla Spierings

Blijf op de hoogte en volg Carla

02 Mei 2022 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Dat vele lopen maakt toch wel moe. Een verkwikkende douche doet wonderen maar toch dook ik redelijk bijtijds mijn mandje in. Ik heb geloof ik 1 bladzijde van mijn boek gelezen en toen was ik onder zeil. Heerlijk geslapen ondanks het feit dat ik halverwege de nacht wakker werd van de dorst. Meer dan een halve liter water gedronken. Had het gevoel dat ik de zee wel leeg kon drinken. Gisteren te weinig water gedronken en de pizza was zout, maar wel lekker.

Opstaan en reiskoffertje inpakken. Zo gebeurd. Even over 9 gingen we ontbijten. Nog steeds druk. Er was geen lekker brood alleen van dat king corn brood. Dat maar roosteren. Geen hartig beleg dus dan maar Nutella. En een lekkere bam met Marmite voor Mick. Wel vers fruit en yoghurt. Met een goed gevulde maag gingen we op pad. Koffertje en een van de rugzakken afgegeven.

Doel was het cathedral quarter. Hier zou veel street art zijn. Ik moet nog even tellen maar ik denk dat we zo rond de 75 mooie street art gevonden hebben en natuurlijk gefotografeerd. Gisteren was er een street art festival met muziek en zo. Hebben we gemist maar dat is eigenlijk niet zo erg. Nu kunnen we op ons gemak zonder dat er mensen voor staan fotograferen. We zagen ook enkele street art artiesten die nog bezig waren. Leuk om te zien. Deze buurt is echt een walhalla voor street art liefhebbers zoals wij. We hadden het goed naar ons zin.

In weer een hipster tent gingen we lunchen. Voor Mick een wrap en voor mij een panini met gesmolten brie. Jammie. Pot thee erbij. Heerlijk. Daarna wandelden we naar Goal. Dat was best een stuk lopen met vals plat. Goal is een oude gevangenis. Via de pijlen kun je zo door de oude deels opgeknapte gevangenis de historie van dit gebouw en de gevangenen volgen. Interessant. Tijdens The Troubles zaten er 3 gevangenen i.p.v. 1 gevangene in een cel. Mooie zwarte hekken, balustrades en trappen. Fotogeniek. Ian Paisley heeft hier ook nog 3 maanden vast gezeten. En er hebben ook een aantal executies, via de strop, plaats gevonden. Leuk en interessant bezoek. Bedankt Wiard voor de tip!!

We wandelden terug, langzaam naar beneden is toch fijner. Haha. En weer zagen we in een ander deel van het cathedral quarter mooie street art. Wat een verwennerij vandaag. Onze dag kon nietmeer stuk. In ons hotel haalden we de bagage op en liepen de hoek om naar de busterminal. Net te laat voor de airportbus. Half uurtje wachten. Hadden we de timetable maar bekeken:(

Busritje van 35 minuten. De rij voor de veiligheidscontrole was erg lang maar toch verliep de controle best wel snel. Wel moesten Mick en ik onze rugzakken binnenste buiten keren zo ongeveer. Elk flesje vloeibaar spul werd onderzocht. En er zaten teveel in 1 plastic zak en de beveiligingsmedewerker verdeelde dit in 2 plastic zakken en toen was het goed. Nou prima zo, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

We hebben ruim de tijd en bestelden een bord nacho’s met guacamole, salsa, crème fraîche en pulled pork. Jammie. We moeten toch wat eten. Daarna op naar de gate. Nog niet bekend. Dan maar hangen bij de Starbucks. Mick een espresso en ik thee. Helaas de heerlijke brownies waren uitverkocht dus dan maar een chocolade koek. Zo en voorlopig dus water en brood….

Ondertussen zien we dat het vliegtuig een half uur vertraging heeft. Drukte op Schiphol? Geen idee. Mick gaat even rondneuzen in de tax free shops en ik schrijf mijn dagboek bij. Inmiddels is het ook weer gaan regenen. Wij hebben toch best mazzel gehad met 1 dag regen.

We hopen dat de vertraging beperkt blijft en dat we een voorspoedige vlucht hebben.

• 05 Mei 2022 - 19:57

Annemargreet:

Wat een heerlijk tripje.
    Jullie doen zulke mooie mooie, bijzondere reizen.
    Leuk ook om elke dag het verslag te lezen!

• 19 Mei 2022 - 12:38

Paola:

zoals ik al schreef....gemist door stomme pc of stomme ik! ;)....maar gelukkig nu pas gezien! Leuke trip in Ierland!!!!

• 26 Mei 2022 - 15:57

Harry:

goed gedaan meisjes en heb een goede tijd in Spanje xxx Harry