Van Medan via Singapore naar Chiang Khong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Van Medan via Singapore naar Chiang Khong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Van Medan via Singapore naar Chiang Khong

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

23 Januari 2015 | Thailand, Chiang Khong

Zo waar waren we gebleven. Na het relaxen in het zwembad, ging ik met de Steensmaatjes aan de overkant van ons hotel eten. We vonden een leuk Balinees restaurantje. We wilden net zoals gisteravond zuurzaksap voor de dames en bier voor de mannen. Bier hadden ze niet, dus dat bestelden we verderop. Dat kan allemaal daar. Maar..... we zaten in de leuke rotan stoelen en dat was het non-alcoholische gedeelte. Alcohol drinken mag alleen op het onoverdekte terras op de metalen stoeltjes. Gelukkig kregen we de kussentjes mee. We hebben heerlijke Balinese gerechten gegeten, verschillende soorten nasi goreng, gado gado en sateetjes. Daf had iets apart, op aanraden van een collega. Ook erg lekker.
Daarna ben ik mijn reistas gaan pakken. Even denken wat ik in mijn dagrugzak meeneem, aangezien ik een nachtje overnacht op Singapore vliegveld en dan geen beschikking heb over mijn reistas. Carlo kwam even met z'n laptop. Ik had de foto's overgezet op m'n iPad maar had ze ook verwijderd van m'n SD-kaartje. Macht der gewoonte maar nu ff niet zo handig. Nu konden ze niet meer naar de iPad van Von overgezet worden. De foto's op Carlo's Macje gezet en dan kunnen ze naar Von's iPad. Pfff. Omslachtig maar gelukkig geregeld. Daarna nog even met m'n lief geFaceTimed. Slechte verbinding dus elkaar helaas maar kort kunnen spreken. Maar dat halen we wel in. Het is nog een kwestie van uren, voordat we elkaar weer zien.
Deed net het licht uit, toen Von om de hoek kwam kijken. Nog even gebabbeld met de Meijsjes. Zij waren met Shintaria's familie ergens vis wezen eten.

Donderdag weer een early rise. Om 7 uur ging mijn wekkertje. Douchen, aankleden en nog even gezellig met z'n allen ontbijten. Nu gaan onze wegen scheiden. Ik ga naar Singapore en de Meijsjes en Steensmaatjes gaan met z'n zevenen naar Bukit Lawang, naar de oerang oetangs.

Even tussendoor. Ik zit nu op Changi vliegveld mijn dagboek bij te werken, piccolages te maken, vraagt een Indiër of ie bij mij mag aanschuiven. Tuurlijk. Geen probleem. En wat doen die vent. Hij zit toch te smakken. Gatver. Als ik iets smerig vind is dat het. Gelukkig is het een croissantje (!) dus zo op. Ben ik aardig.... dan dit!

De lovebirds blijven nog een nachtje bij een van de broers van Shintaria in Medan en vliegen dan naar Bali. Een paar dagen bij opa en oma, die daar weer 2 maanden in hun paradijsje vertoeven, en dan samen echt op honeymoon naar andere eilandjes rondom Bali. Zondag voegen de Steensmaatjes en Mark zich bij het gezelschap op Bali. Von en Wiard gaan na Bukit Lawang Sumatra met z'n tweetjes verkennen. Daf moet vanwege studieverplichtingen eind januari weer terug en de rest vliegt allemaal 7 februari terug. Behalve Mick en ik. De lucky birds blijven tot 14 februari rondreizen.

Kwart over 8 ging ik met de taxi naar het station om daar de trein naar het vliegveld te nemen. Om half 10 was ik op het nieuwe mooie vliegveld van Medan. Inchecken voor mijn Jetstar vlucht. Een lekkere kop thee met muffin(!) scoren bij de Starbucks en daar lekker mijn dagboek bijwerken. Vlucht vertrok keurig op tijd en om 2 uur (klok weer uurtje vooruit) was ik in Singapore. Ik kwam aan op terminal 1. Daar eerst mijn reistas ophalen. Dan met de skytrain naar terminal 2. Daar alvast inchecken voor de volgende dag, voor mijn vlucht samen met Mick naar Chiang Mai. Zo dan ben ik die tas weer kwijt. Met de metro voor S$ 2,50 naar de stad. Ik wilde het Marina Bay gebied doen. Met 2 x overstappen kwam ik aan bij het Marina Bay Sands hotel. Eerst wat drinken bij het water en een broodje eten.
Daarna op naar het dak. Ik probeerde om met mijn visitekaartje gratis naar boven te komen en te zwemmen in die prachtige infinity pool. Maar helaas pindakaas (unfortunately peanutbutter), niet gelukt. Werken in de reiswereld geeft steeds minder voordelen. Gewoon een kaartje kopen voor S$ 23,-. Aardig aan de prijs maar ik wilde dolgraag dat dak op. Heerlijk een uurtje lopen fotograferen. Moest regelmatig wachten op een zonnestraal. Fotograferen is geduld hebben. Had helaas een zijdelings uitzicht op de pool. Colaatje gedronken en toen weer terug naar het vliegveld in een overvolle metro. Spitsuur. Zo grappig om tussen al die Singaporesen (is dat een goed woord?) te staan. Echt, iedereen staat in z'n telefoon te loeren. Stiekum een fotootje van gemaakt. Om een uur of 7 was ik weer op het vliegveld. Had geen trek in warm eten, een broodje bij de Delifrance is genoeg. Altijd goed. Ben in een hoekje aan een tafeltje gaan zitten en ben daar heerlijk mijn dagboeken bij gaan werken en piccolages gaan maken. Even nog een thee scoren bij een cafeetje in gemakkelijke fauteuil. Daarna naar het transit hotel. Inchecken en ik heb betaald om in een kamer, uiteraard zonder ramen, te slapen. Prima oplossing. Heb prima geslapen tot een uur of half 3. Kon daarna de slaap niet echt meer vatten. Het zal het verlangen naar Mick wel geweest zijn. Om half 5 eruit. Ja, voor liefde moet je wat over hebben. Ben nog nooit zo makkelijk op dat tijdstip opgestaan!! Douchen, aankleden, pain au chocolat en lekker kop thee scoren. Terwijl ik dit schrijf zit ik bij gate F40 te wachten. Het vliegtuig is geland en binnen enkele ogenblikken komen de eerste passagiers naar buiten. Mick zit op een van de achterste rijen. Beetje SM eigenlijk want nu duurt het langer....

Het is eigenlijk ook een beetje een test. We zijn nu 10 jaar samen en zijn nog zo gek op elkaar. Die heftige verliefdheid is veranderd in houden van. Bij elkaar zijn is zo gewoon. Ik twijfel zelden. Maar zo'n week niet bij elkaar zijn, heeft me doen beseffen dat Mick echt de love of my life is. Ik hoop dat het ons gegeven is om samen mooi oud te worden en veel van elkaar te blijven houden. Eigenlijk wil ik geen dag, laat staan een nacht, zonder haar. We passen zo goed bij elkaar. Voelen elkaar heel goed aan, lachen om dezelfde dingen, een blik is vaak genoeg. Heerlijk. Love life! Love Mick!

En ja hoor daar was ze eindelijk. Heerlijk elkaar weer zien, voelen en ruiken. Eerst ff een espresso machiato voor Mickey scoren. Ik had natuurlijk al een goede koffietent uitgezocht. Daarna nog wat US dollars gewisseld. We moeten morgen de 2-daagde cruise over de Mekong rivier contant betalen. De laatste Singapore dollars worden aan nog een espresso machiato uitgegeven en daarna op naar de gate. Het vliegtuig vertrok keurig op tijd. Tijdens de vlucht kregen we een maaltijd, rijst met kip. Erg lekker maar best wel pittig. Uiteindelijk werkte dat op mijn darmen. In de loop van de dag heb ik regelmatig de wc moeten opzoeken. Zal wel weer over gaan. Op het vliegveld en in het vliegtuig hebben we uitgebreid bijgekletst en de foto's bekeken en mijn dagboek gelezen.

Aangekomen in Chiang Mai, Thailand door de douane. Verkeerde rij, iemand met problemen voor ons. Mochten we gelukkig naar een andere balie. Altijd spannend of de reistassen er zijn. Voor Mick was het een overstapverbinding en ik had mijn reistas gisteren al ingecheckt. Pfff, daar kwam eest de mijne en daarna die van Mick. Onze chauffeur stond al, met een keurig bordje te wachten. Zo, dat is goed gegaan. Je boekt dat maanden van de voren bij een lokaal reisbureautje. Betaalt wat aan en dan fingers crossed. Is nog nooit verkeerd gegaan (touch wood). In een mooie auto, werden we in 4 uur naar Chiang Khong, bij de grens Thailand-Laos gereden. Onderweg ook veel tukkies gedaan. Zo dat was een lange reis, zeker voor Mick. Die was wel gaar nu.

We hebben een prachtig hotel in Chiang Khong met kingsize bed en Mekong riverview. Terwijl ik dit schrijf, zitten we heerlijk op ons balkon, te genieten van het uitzicht. Mick wilde de benen strekken dus wij gingen een stukje wandelen. Ergens op een terrasje een lychee smoothie en mango smoothie besteld. Daar zit natuurlijk ijs in. M'n darmen prospereerden onmiddellijk. Met samengeknepen billen liep ik enigszins ongemakkelijk naar het hotel. De smoothies hebben we gelaten voor wat het is.

We wilden hier eten, maar dat was niet mogelijk. Er is een of ander feest voor hotemetoten. Momenteel zijn ze karaoke aan het zingen. En ik kan jullie verzekeren.... er is er geen een die kan zingen! Wat een kattengejank. De organisator heeft beloofd dat ze om 9 uur naar binnen gaan. Ik hoop het want morgen moeten wij om 06.30 op. En we zijn allebei na 2 dagen reizen niet al te fris meer.

We wilden in het overdekte deel van het hotelrestaurant eten. Dat kon maar ze hadden de rolgordijnen naar beneden gedaan zodat we tegen een wit scherm aan zouden turen. Not dus. We zijn naar een ander hotel gegaan. We wilden geen risico lopen door in een lokaal tentje te eten. Witte rijs met wat kip en water. Mick curry met rijst en een colaatje. En dat alles voor € 6,50! Terug naar het hotel. Alles klaar zetten voor morgen. Nu gaat het echte avontuur beginnen. We starten met de 2-daagde cruise over de Mekong rivier. We kijken er enorm naar uit.

  • 23 Januari 2015 - 18:46

    Paola:

    alsof je al weken weg bent zeker! Dapper hoor ook dat alles alleen! Maar nu lekker weer samen en vooruit met de (vakantie)kees. volgens mij klopt er iets niet in dit zinnetje, maakt niet uit! ;P.....Lekker ff uitrusten en varen maar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Carla

Reisgek!

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 20347

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 20 Mei 2024

Paolo knuffelen

01 April 2024 - 08 April 2024

Châteauroux en Parijs

23 Februari 2024 - 16 Maart 2024

Costa Rica

25 Oktober 2023 - 10 November 2023

Olijven plukken en logeren bij Joke

03 September 2023 - 24 September 2023

Frankrijk op de bonnefooi

09 September 2022 - 25 September 2022

Piemonte

26 Mei 2022 - 19 Juni 2022

Roadtrip Spanje

28 April 2022 - 02 Mei 2022

Roadtrip Noord-Ierland

12 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Roadtrip IJsland

17 November 2019 - 06 December 2019

Rondreis Egypte

03 Mei 2019 - 24 Mei 2019

Roadtrip Zuid-Italië

15 Mei 2018 - 12 Juni 2018

Roadtrip Namibië-Botswana-Vic Falls

05 Oktober 2017 - 28 Oktober 2017

Iran

03 Februari 2016 - 29 Februari 2016

Myanmar

16 Januari 2015 - 15 Februari 2015

Reis huwelijk Dennis-Shintaria en Laos-Cambodja

Landen bezocht: