Singapore sling - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Carla Spierings - WaarBenJij.nu Singapore sling - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Carla Spierings - WaarBenJij.nu

Singapore sling

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

19 Januari 2015 | Singapore, Singapore

Vrijdag 16 januari! We zijn allemaal vroeg uit de veren en zijn rond 8 uur op het vliegveld. We hebben online ingecheckt en hoeven alleen nog maar de bagage te droppen. Ook al staan we in verschillende boekingen, het is snel geregeld door mijn collega's van Aviapartner.

We drinken een kopje koffie en thee voordat we door de douane gaan. Ik neem voor 1 week afscheid van Mick. Dat valt niet mee. We zijn nog nooit langer dan 3 nachten van elkaar weggeweest. En ook al ben ik een globetrotter in hart en nieren, mijn liefje aan mijn zij, mijn allerbeste reismaatje wil ik niet zo lang missen. Maar we kunnen appen en FaceTimen....

We vertrekken op tijd. We zitten prima en de vlucht verloopt voorspoedig. Lekker eten en goede verzorging. Repen Toblerone worden er zelfs uitgedeeld! Verwennerij. Ik lees de kranten op m'n iPad en kijk een film. Ga dan slapen. Had ik gedacht. Ik ben een soort van klaarwakker. Normaal gesproken kan ik snel tukken maar nu kan ik de slaap niet vatten. Begin in een van m'n e-books op mijn padje. Besluit toch maar nog een filmpje te kijken. Zo komen de bijna 13 uur naar Singapore toch om. Nog redelijk fris komen we aan. Bagage ophalen, vouchers ophalen voor onze Singapore Airlines stopover holiday en met een grote bus naar ons hotel. We merken direct dat op dit vroege tijdstip, 7.00 uur, er al een vochtige warmte in Singapore hangt. In ons hotel gaan we even een uurtje op bed liggen. Even plat i.p.v. zo lang zitten. Verfrissende douche en fris bekkie, op de stad in. Ik slaap met Daf en Mark in een kamer en we hebben connecting doors met El en And. Gezellig.

We gaan eerst ergens ontbijten. In Raffles Plaza verorberen we Vietnamese loempia's, noedels en broodjes. Gevoel van tijd is weg. Zijn we toe aan ontbijt of lunch of diner. We eten wat we lekker vinden. Via een blik in het Raffles hotel op naar de SIA hop on hop off. We zien de bus net wegrijden, ff wachten dus maar. De volgende rijdt ons naar het beginpunt waar we er uit moeten en in een andere bus moeten stappen. Zien we toch die eerste bus weer wegrijden. Nou dan maar weer de volgende . We laten het gelaten over ons heen komen. We zitten op het bovendek pal in de zon. Flesje water voor het op peil houden van de innerlijke vochthuishouding en goed insmeren want de zon brandt als een gek. En het windje is een heerlijke verkoeling. We krijgen een leuke indruk van de stad. Het is mijn 4e tripje naar Singapore dus ik herken veel maar zie ook veel nieuwe fraaie gebouwen. Mijn laatste bezoek aan deze stad is alweer 18 jaar geleden met Elly. We kakken steeds meer in. Bus, rijden, zon, warm, slaapgebrek; we hebben allemaal ongelofelijke wegtrekkers. We besluiten bij ons hotel er uit te gaan en een middagdutje te doen. Heerlijk even slapen. Ben zo onder zeil. Na het ontwaken FaceTime ik met Mick. Heerlijk om haar zien en te spreken. Mis haar enorm. Maar zo met de familie is het ook erg leuk. En nog 6 nachtjes .....

Rond 5 uur zijn we weer fris en fruitig in de lobby. We hadden besloten om naar Chinatown te gaan. Metrokaartjes gekocht. Hoewel het Chinatown metrostation 3 haltes verder ligt, moeten we toch 1 keer overstappen. We wandelen door de straatjes met heel veel winkeltjes en kraampjes. Altijd leuk! Fotograferen wat. Uiteindelijk komen we bij de foodstreet, hier kunnen we vast wat eten. We scoren ergens een tafel voor ons zevenen en bestellen bier voor de mannen en mango juice voor de vrouwen. Wijntje? Daar is het te warm voor. Wat nemen we? We beginnen met 30 sateetjes! (beef-chicken-lamb), gebakken groente met sambal, 2 soorten gebakken rijst en voor Daf een soort spicy (medium) tofu gerecht. Heerlijk allemaal. Een hapje van de medium spicy tofu van Daf, was And toch weer te gortig. Te heet voor hem. En omdat het smaakte, bestellen we nog 2 borden gebakken rijst en 20 sateetjes erbij. Jammie!
We slenteren terug naar de metro en zien nog een groep mensen streetdancen. Rond half 9 zijn we terug in het hotel. Von, Wiard en ik (toch wel de ervaren reizigers) bedenken het programma voor de volgende dag. Om half 10 duik ik m'n bed in en ben in no time in slaap. Wordt 's nachts wakker en na 1 uur ga ik maar m'n mail lezen, inclusief Carlo's reisverslag van Noord Vietnam en Thailand, en m'n dagboek (deze dus) bijwerken. Probeerde hierna weer de slaap te vatten maar het lukte niet erg. Daf was ook wakker. Is het de jetlag, waar ik meestal niet zo'n last van heb, of is het de ve-tsin die koks in veel restaurants in Azië door het eten doen? Geen idee, feit is er dat we niet kunnen slapen. Rond 5 uur als ik net ingedommeld ben, wordt ik wakker van de regen. Althans, dat dacht ik. Het is Daf die dacht, ik benut dit moment om onder de douche te springen. Haha. Ik Dommel verder. Ineens hoor ik haar fluisteren: " ik ben ff weg". Voordat ik me het allemaal realiseer loopt zij al op straat. Uurtje later of zo is ze terug. Dat heb ik niet meer meegekregen want eindelijk was ik in een soort comateuze slaap!!

We zouden om 9.00 uur met z'n allen gaan ontbijten. Ik lag natuurlijk op dat moment als een blok te pitten. Hup eruit, quick shower en op naar beneden. Was 5 minuten te laat!! Ach, we zijn toch met vakantie toch. Het ontbijt was mwah mwah. Geroosterd brood met jam en fruit. En gelukkig ook yoghurt. Maar als je van noedels en eieren met spek houdt, dan zat je hier gebakken.

We wandelen richting de 3e halte van de hop on hop off om van daar naar de botanische tuin te gaan. Althans dat dachten we. We lopen gewoon finaal de andere kant op. Pfff. En het is al weer zo warm en de zon schijnt volop. Maar we lopen nu richting Arab street en Little India. Dat stond eigenlijk op het middagprogramma. Nou weet je wat. We lopen dat takke-eind niet terug maar draaien het programma om. We lopen Arab street in en komen direct bij een moskee. We mogen binnen kijken maar moeten wel een abaya aan. Nou hilariteit natuurlijk. Wij allemaal in zo'n blauwe soepjurk en de vrouwen een hoofddoek om. El had als alternatief haar vestje rondom haar hoofd gedrapeerd, het leek welkom ze haar natte haren in een handdoek had gewrongen. Wiard hield z'n rugzak onder zijn abaya om en liep als Quasimodo door de moskee. Er zaten enkele Arabieren te bidden en er was een huwelijksceremonie aan de gang. Leuk om te zien en te fotograferen. We lopen door de wijk. Leuke winkeltjes en grappige huisjes. Bij een koffiehuis op een hoek gaan we koffie drinken. Voor 7 man koffie en thee waren we nog geen 6 Singapore dollars (€ 4,-) kwijt. Koopie!

We gaan naar de volgende wijk, Little India. Huizen vergelijkbaar maar weer een ander sfeer. Het is hier allemaal wat groezeliger en veel meer lawaai. Het is vooral eten, elektronica en typische Indiase dingen. Ook weer erg leuk om te zien. Ik moet wel zeggen dat in vergelijking met 30 jaar geleden (mijn eerste bezoek aan deze stad) dat er veel veranderd is. Little India is niet zo authentiek meer.

And, Daf en Mark vinden het welletjes zo en wandelen terug naar het hotel. Von, El, Wiard en ik nemen de hop on hop off naar de Botanici Garden. Daar gaan we eerst lunchen. Ik neem een Ceasar salad met wat frietjes en de rest noedels en zo. Ik ben dol op Oosters eten maar wil een lichte lunch met deze hitte. Mijn lijf moet zich nog wat aanpassen. We wandelen eerst door een stukje regenwoud en langs fraaie bomen en planten. We spotten her en daar leguanen of kleine varanen. We fotograferen de tuinen en elkaar. En Von en ik proberen wat trucjes met onze camera's. Met de bewegende panaroma knop kunnen we hoge bomen op de foto krijgen. Gaaf!

Met de hop on hop off bus gaan we weer terug naar het hotel. Even winkelen op Orchard Road slaan we over. Het is al 4 uur en het is nog een half uur naar het hotel. De botanische tuin ligt nl. aan de andere kant van de stad.

In het hotel probeer ik in te checken voor de vlucht morgen naar Medan. Het lukt niet omdat we geen visum voor Indonesië hebben. Tijdens het inchecken geven ze aan dat je het visum bij aankomst kan kopen en toch kunnen we niet inchecken. Nou dan niet, dan doen we dat morgen op het vliegveld. Ook goed. Ook blijkt dat de Stopover Holiday desk gebeld heeft. Het gaat over de ophaaltijd voor de transfers. Ben verbaasd want dat hebben we bij aankomst al geregeld. Ik bel en ze willen ons vluchtnummer weten. Wat maakt dat nou uit. Gewoon 5 man ophalen om 12.30 en 2 man om 16.30. Ik begrijp het wel. Ik heb nl. een niet bestaand SQ nummer opgegeven omdat wij niet met SQ naar Medan vliegen maar met een low cost. Scheelt 5 x € 50. En dat was snel verdiend. Ik blijf aandringen en zeuren en word zelfs boos, tot hilariteit van de rest die het hele gesprek volgt. Uiteindelijk geeft ze toe. Oké, we halen jullie op als gepland. Mooi ook weer geregeld.

Ik spring snel onder de douche. Moet even het zweet van de dag van me afspoelen. We gaan met de metro naar Boat Quay. Nu 2 trajectjes met een overstap, maar toch te ver om te lopen. We wandelen langs restaurantjes aan het water en vinden een restaurant naar ons zin (India House). We krijgen korting op de drankjes en het eten. Deal! We bestellen o.a. mojito's en Singapore sling. De meesten nemen Tandoori chicken. We smullen allemaal en genieten van het uitzicht over de rivier, de gebouwen, het spectaculaire Marina Bay Sands hotel en de Flyer. Na het eten wandelen we rustig naar de Flyer. We maken veel foto's van de verlichte stad. Gaaf. Heb m'n kleine statiefje bij me en dat is een mooi steuntje voor een lange sluitertijd. Het Marina Bay Sands hotel is vanaf de Esplanade erg fraai te fotograferen. Ik lig op m'n knieën op de grond om met statief tussen de reling door te fotograferen. Von, El en ik fotograferen ons gek. Tja, 3 dochters van een fotograaf. Het kan niet anders. We zijn besmet met hetzelfde virus.

We komen uiteindelijk bij de Singapore Flyer (grootste reuzenrad ter wereld). Met onze Singapore Stopover kaart mogen we hier gratis in. Normaal kost dit S$ 35 per persoon. El, And en Daf hebben wat last van hoogtevrees maar gaan toch mee. Bikkels!! We moeten even wachten voor de gratis kaartjes en krijgen een eigen cabine. Von en ik fotograferen weer als 2 dolle dwaze meiden. En we genieten allemaal van het spectaculaire uitzicht. Wat is de stad zo mooi. Als die gebouwen. En in de avond met al die lichtjes. Echt onwijs gaaf en een hele leuke afsluiter van de 2 dagen Singapore. Met de metro terug naar ons hotel. 2 haltes weer maar nu rechtstreeks. Moe, voldaan en brandende voeten duiken we ons mandje in.

Ik heb een prima nacht. Behalve de onderbrekingen door mijn 'vrienden', de opvliegers, slaap ik als een roos. Ben m'n mandje ook amper uit te krijgen. Avondmens!! Iedereen heeft al ontbeten en ik scoor een paar geroosterde boterhammen met jam en wat French toast. We nemen tijdelijk afscheid van Von en Wiard. Zij vliegen vanavond naar Medan en hebben nog een dagje Singapore. Ze gaan lekker de stad in. Wij gaan naar de kamer. Liggen, luieren, dagboek bijwerken, douchen, filmpjes kijken. Onze pick-up time is 12.30. Relaxen dus even. We vertrekken om 15.10 naar Medan. Op naar het huwelijk van Dennis en Shintaria.

  • 19 Januari 2015 - 07:09

    Monique Obdam:

    Hi Car,

    Wat leuk om zo "met je mee te reizen"... Klinkt allemaal geweldig. Geniet er van!! Tot het volgende verslag xxx

  • 19 Januari 2015 - 11:01

    Marjolijn & Sabine:

    Hé Carla! Wat kan jij dat allemaal fantastisch beschrijven! Wij hebben 't gevoel dat we er ook bij zijn! Scheelt ons weer een reisje Singapore haha! Zijn nu al benieuwd naar de belevenissen in Indonesië. Zijn we ook nog nooit geweest. Veel plezier voor allemaal daar.
    PS Mick, gaat 't een beetje?

  • 19 Januari 2015 - 13:23

    Angélique:

    Hai Carretje,

    Wat leuk je belevenissen weer te lezen!
    Zo te lezen heb je het heerlijk en ik ben dan ook benieuwd wat je mog meer gaat beleven!
    Ik 'reis' met je mee en ga vanavond lekker bij je vrouw eten!

    Liefs en dikkers,
    Ange

  • 19 Januari 2015 - 17:43

    Elly:

    Hoi lieve Car,
    Niet te geloven al 18 jaar geleden dat wij er waren. Heerlijk dat jullie zo genieten met elkaar, super.
    Nog paar nachtjes en Monique kun je lekker beet pakken !
    Groeten aan de hele club en voor jou dikke kus.
    El

  • 20 Januari 2015 - 11:40

    Paola:

    Hèhè...ben er ook moe van, wat hebben jullie weer veel gedaan! Mocht je ooit met pensioen gaan.....wordt dan maar reisverslag schrijfster!! ;)...heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Carla

Reisgek!

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 20355

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 20 Mei 2024

Paolo knuffelen

01 April 2024 - 08 April 2024

Châteauroux en Parijs

23 Februari 2024 - 16 Maart 2024

Costa Rica

25 Oktober 2023 - 10 November 2023

Olijven plukken en logeren bij Joke

03 September 2023 - 24 September 2023

Frankrijk op de bonnefooi

09 September 2022 - 25 September 2022

Piemonte

26 Mei 2022 - 19 Juni 2022

Roadtrip Spanje

28 April 2022 - 02 Mei 2022

Roadtrip Noord-Ierland

12 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Roadtrip IJsland

17 November 2019 - 06 December 2019

Rondreis Egypte

03 Mei 2019 - 24 Mei 2019

Roadtrip Zuid-Italië

15 Mei 2018 - 12 Juni 2018

Roadtrip Namibië-Botswana-Vic Falls

05 Oktober 2017 - 28 Oktober 2017

Iran

03 Februari 2016 - 29 Februari 2016

Myanmar

16 Januari 2015 - 15 Februari 2015

Reis huwelijk Dennis-Shintaria en Laos-Cambodja

Landen bezocht: